Az országos kompetenciamérés
A legutóbbi 5 év kompetenciamérés eredményei a gimnáziumban:
Gimnázium 10. évfolyam |
matematika |
szövegértés |
||||
átlag |
konf. int. |
átlag |
konf. int. |
|||
2019 | 1704 | 1681 | 1734 | 1770 | 1738 | 1802 |
2018 | 1690 | 1657 | 1723 | 1731 | 1708 | 1757 |
2017 | 1612 | 1586 | 1637 | 1648 | 1621 | 1676 |
2016 | 1679 | 1646 | 1709 | 1661 | 1635 | 1695 |
2015 | 1681 | 1651 | 1711 | 1690 | 1667 | 1723 |
Az alábbi két táblázat megmutatja (jelmagyarázat a táblázatok alatt), hogy évről-évre hogyan viszonyulnak az eredményeink az
- országos átlaghoz,
- a négy évfolyamos gimnáziumok átlagához,
- a tanulóink családi háttere alapján elvárható értékhez,
- a diákok 2 évvel korábbi, nyolcadikban megírt tesztjei alapján elvárható eredményekhez.
Megállapítható, hogy az országos átlagnál általában matematikából és szövegértésből is szignifikánsan jobbak vagyunk. Matematikából a négy évfolyamos gimnáziumok átlagát általában nem érjük el, viszont szövegértésből csak néha gyengébb ennél szignifikánsan az eredményünk (általában inkább magasabb, de nem szignifikánsan.
Matematikából általában azt az eredményt hozzuk, ami tanulóink családi háttere és a magukkal az általános iskolából hozott kompetenciák alapján tőlünk elvárható. Szövegértésből ennél sokszor szignifikánsan jobbak az eredményeink.
Lényeges, tendenciaszerű változások nincsenek.
Jelmagyarázat:
![]() |
a referenciaértéknél szignifikánsan jobb eredmény |
![]() |
a referencia értéktől szignifikánsan nem különböző eredmény |
![]() |
a referenciaértéknél szignifikánsan gyengébb eredmény |