Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

Német követelményrendszer

  1. évfolyam:

Köszönés

Egyszerű kérdések megértése, rövid válaszok (Wie, wo, was macht, wer)

Szókincs: család, iskola, állatok, ruházat, ételek-italok

Versek, énekek, mondókák

 

  1. évfolyam:

Szókincs: iskola, otthon, testrészek, ruhák, természet

ünnepek

Wann, wieviel, wie ist..

Egyszerű szövegek leírása

Versek, énekek, mondókák

Egyszerű kérdésekre válaszok

Számok (1-100), idő, év, évszakok, hónap, hét, napok

 

  1. évfolyam

 

Szókincs: időjárás, iskolaszerek, iskolai tevékenységek, napirend, otthon, bemutatkozás, sorszámnevek, órarend

Was machen wir in den Ferien? Was machen wir in der Schule?

Többesszám, kérdőmondatok szórendje, igeragozás (jelen idő)

Versek, énekek, mondókák

 

  1. évfolyam:

 

Hallott szöveg értése

A tanuló megért

  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott rövid kérést, utasítást, arra cselekvéssel válaszol;
  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott rövid kérdést.

 

Beszédkészség

A tanuló

  • egy szóval válaszol az ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésre,
  • ismert dolgokat megnevez,
  • néhány mondókát, verset, dalt reprodukál.

 

Olvasott szöveg értése: 

  • felismeri a tanult szavak írott alakját.

 

Íráskészség (a szóbeli kezdő szakasz után)

A tanuló

  • segítséggel helyesen lemásol egy-egy ismert szót.

 

  1. évfolyam:

Hallott szöveg értése

A tanuló

  • ismert nyelvi eszközökkel kifejezett kérést, utasítást megért, arra cselekvéssel válaszol;
  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdéseket megért;
  • ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szövegből fontos információt kiszűr.

 

Beszédkészség

A tanuló

  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre egyszerű mondatban válaszol;
  • tanult minta alapján egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz, kérdéseket tesz fel;
  • megértési probléma esetén segítséget kér.

 

Olvasott szöveg értése

A tanuló

  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, néhány szóból álló mondatokat elolvas;
  • ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokból álló szövegben fontos információt megtalál;
  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokból álló szöveg lényegét megért.

 

Íráskészség

A tanuló

  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, rövid mondatokat helyesen leír;
  • egyszerű közléseket és kérdéseket tanult minta alapján írásban megfogalmaz.

 

  1. évfolyam:

Az európai minimumszint fele: A1

Ezen a szinten a diák

  • megérti a legegyszerűbb ismert utasításokat, kéréseket, és röviden válaszolni tud;
  • megérti a tanult témákhoz kapcsolódó ismerős szavakat, fordulatokat;
  • képes egyszerű kérdéseket feltenni és azokra válaszolni;
  • felismeri és megérti az ismerős szavakat, igen egyszerű mondatokat;
  • a tanult szavakat le tudja írni, ismerős szövegbe be tudja írni.
  •  

Hallott szöveg értése

A tanuló

  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kéréseket, utasításokat, kérdéseket, közléseket megért;
  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szövegből fontos információt kiszűr;
  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szöveg lényegét megérti.

 

 

Beszédkészség

A tanuló

  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre válaszol;
  • – tanult minta alapján egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz;
  • – tanult minta alapján kérdéseket tesz fel;
  • – tanult minta alapján egyszerű párbeszédben részt vesz.

 

 

Olvasott szöveg értése

A tanuló

  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokat elolvas;
  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel egyszerű mondatokban megfogalmazott szövegben fontos információt megtalál;
  • – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokból álló szöveg lényegét megért.

 

Íráskészség

A tanuló

  • – ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokat helyesen leír;
  • – egyszerű közléseket és kérdéseket tanult minta alapján írásban megfogalmaz;
  • – egyszerű szöveget (baráti üzenet, üdvözlet) tanult minta alapján létrehoz.

 

  1. évfolyam:

Hallott szöveg értése

A tanuló

  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kéréseket, utasításokat, kérdéseket, közléseket, eseményeket megért;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szövegből fontos információt kiszűr;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szöveg lényegét megérti;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szövegből kikövetkezteti ismeretlen nyelvi elemek jelentését.

 

Beszédkészség

A tanuló

  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre egyszerű struktúrákba rendezett mondatokban válaszol;
  • egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz;
  • kérdéseket tesz fel;
  • tanult minta alapján eseményeket mesél el;
  • részt vesz egyszerű párbeszédben;
  • beszélgetést kezdeményez, befejez.

 

 

Olvasott szöveg értése

A tanuló

  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveget elolvas;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szövegben fontos információt megtalál;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveg lényegét megérti;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokból álló szöveg lényegét megérti;
  • egyszerű, képekkel illusztrált szöveget megért;
  • ismeretlen nyelvi elemek jelentését jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott szö­vegben kikövetkezteti.

 

Íráskészség

 A tanuló

  • ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveget helyesen leír;
  • egyszerű közléseket és kérdéseket írásban megfogalmaz;
  • egyszerű szöveget (baráti üzenet, üdvözlet) létrehoz;
  • tanult minta alapján tényszerű információt közvetítő szöveget ír.

 

  1. évfolyam:

Hallott szöveg értése

A tanuló

  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kéréseket, utasításokat, kérdéseket, közlése­ket, eseményeket megért;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kb. 100 szavas szövegből fontos információt kiszűr;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kb. 100 szavas szöveg lényegét megérti;
  • ismeretlen nyelvi elem jelentését jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kb. 100 szavas szövegből kikövetkezteti;
  • jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott kb. 100 szavas szövegben képes a lényeges információt a lényegtelentől elkülöníteni.

 

 

Beszédkészség

A tanuló

  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalma­zott kérdésekre egyszerű mondatokban válaszol;
  • egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz;
  • kérdéseket feltesz;
  • eseményeket elmesél;
  • fenntartja a beszélgetést, pl. új témát kezdeményez.

 

 

Olvasott szöveg értése

A tanuló

  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveg lényegét megérti;
  • ismeretlen nyelvi elemek jelentését jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott szövegben kikövetkezteti;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szöveget elolvas;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szövegben fontos információt megtalál;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szöveg lényegét megérti;
  • egyszerű történetet megért;
  • jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott kb. 100 sza­vas szövegben ismeretlen nyelvi elemek jelentését kikövetkezteti;
  • jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott, kb. 100 szavas szövegben a lényeges információt a lényegtelentől elkülöníti.

 

 

Íráskészség

A tanuló

  • egyszerű szöveget (üzenet, üdvözlet, baráti levél) létrehoz;
  • jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott – ismert struktúrák felhasználásával – tényszerű szöveget helyesen leír; információt közvetítő kb. 50 szavas szöveget ír;
  • egyszerű közléseket és kérdéseket írásban megfogalmaz;
  • 50 szavas jellemzést, beszámolót ír.