- évfolyam:
Köszönés
Egyszerű kérdések megértése, rövid válaszok (Wie, wo, was macht, wer)
Szókincs: család, iskola, állatok, ruházat, ételek-italok
Versek, énekek, mondókák
- évfolyam:
Szókincs: iskola, otthon, testrészek, ruhák, természet
ünnepek
Wann, wieviel, wie ist..
Egyszerű szövegek leírása
Versek, énekek, mondókák
Egyszerű kérdésekre válaszok
Számok (1-100), idő, év, évszakok, hónap, hét, napok
- évfolyam
Szókincs: időjárás, iskolaszerek, iskolai tevékenységek, napirend, otthon, bemutatkozás, sorszámnevek, órarend
Was machen wir in den Ferien? Was machen wir in der Schule?
Többesszám, kérdőmondatok szórendje, igeragozás (jelen idő)
Versek, énekek, mondókák
- évfolyam:
Hallott szöveg értése
A tanuló megért
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott rövid kérést, utasítást, arra cselekvéssel válaszol;
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott rövid kérdést.
Beszédkészség
A tanuló
- egy szóval válaszol az ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésre,
- ismert dolgokat megnevez,
- néhány mondókát, verset, dalt reprodukál.
Olvasott szöveg értése:
- felismeri a tanult szavak írott alakját.
Íráskészség (a szóbeli kezdő szakasz után)
A tanuló
- segítséggel helyesen lemásol egy-egy ismert szót.
- évfolyam:
Hallott szöveg értése
A tanuló
- ismert nyelvi eszközökkel kifejezett kérést, utasítást megért, arra cselekvéssel válaszol;
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdéseket megért;
- ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szövegből fontos információt kiszűr.
Beszédkészség
A tanuló
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre egyszerű mondatban válaszol;
- tanult minta alapján egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz, kérdéseket tesz fel;
- megértési probléma esetén segítséget kér.
Olvasott szöveg értése
A tanuló
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, néhány szóból álló mondatokat elolvas;
- ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokból álló szövegben fontos információt megtalál;
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokból álló szöveg lényegét megért.
Íráskészség
A tanuló
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, rövid mondatokat helyesen leír;
- egyszerű közléseket és kérdéseket tanult minta alapján írásban megfogalmaz.
- évfolyam:
Az európai minimumszint fele: A1
Ezen a szinten a diák
- megérti a legegyszerűbb ismert utasításokat, kéréseket, és röviden válaszolni tud;
- megérti a tanult témákhoz kapcsolódó ismerős szavakat, fordulatokat;
- képes egyszerű kérdéseket feltenni és azokra válaszolni;
- felismeri és megérti az ismerős szavakat, igen egyszerű mondatokat;
- a tanult szavakat le tudja írni, ismerős szövegbe be tudja írni.
Hallott szöveg értése
A tanuló
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kéréseket, utasításokat, kérdéseket, közléseket megért;
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szövegből fontos információt kiszűr;
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szöveg lényegét megérti.
Beszédkészség
A tanuló
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre válaszol;
- – tanult minta alapján egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz;
- – tanult minta alapján kérdéseket tesz fel;
- – tanult minta alapján egyszerű párbeszédben részt vesz.
Olvasott szöveg értése
A tanuló
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokat elolvas;
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel egyszerű mondatokban megfogalmazott szövegben fontos információt megtalál;
- – jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokból álló szöveg lényegét megért.
Íráskészség
A tanuló
- – ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokat helyesen leír;
- – egyszerű közléseket és kérdéseket tanult minta alapján írásban megfogalmaz;
- – egyszerű szöveget (baráti üzenet, üdvözlet) tanult minta alapján létrehoz.
- évfolyam:
Hallott szöveg értése
A tanuló
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kéréseket, utasításokat, kérdéseket, közléseket, eseményeket megért;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szövegből fontos információt kiszűr;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel, egyszerű mondatokban megfogalmazott szöveg lényegét megérti;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szövegből kikövetkezteti ismeretlen nyelvi elemek jelentését.
Beszédkészség
A tanuló
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre egyszerű struktúrákba rendezett mondatokban válaszol;
- egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz;
- kérdéseket tesz fel;
- tanult minta alapján eseményeket mesél el;
- részt vesz egyszerű párbeszédben;
- beszélgetést kezdeményez, befejez.
Olvasott szöveg értése
A tanuló
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveget elolvas;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szövegben fontos információt megtalál;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveg lényegét megérti;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, egyszerű mondatokból álló szöveg lényegét megérti;
- egyszerű, képekkel illusztrált szöveget megért;
- ismeretlen nyelvi elemek jelentését jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott szövegben kikövetkezteti.
Íráskészség
A tanuló
- ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveget helyesen leír;
- egyszerű közléseket és kérdéseket írásban megfogalmaz;
- egyszerű szöveget (baráti üzenet, üdvözlet) létrehoz;
- tanult minta alapján tényszerű információt közvetítő szöveget ír.
- évfolyam:
Hallott szöveg értése
A tanuló
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kéréseket, utasításokat, kérdéseket, közléseket, eseményeket megért;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kb. 100 szavas szövegből fontos információt kiszűr;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kb. 100 szavas szöveg lényegét megérti;
- ismeretlen nyelvi elem jelentését jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kb. 100 szavas szövegből kikövetkezteti;
- jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott kb. 100 szavas szövegben képes a lényeges információt a lényegtelentől elkülöníteni.
Beszédkészség
A tanuló
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott kérdésekre egyszerű mondatokban válaszol;
- egyszerű mondatokban közléseket megfogalmaz;
- kérdéseket feltesz;
- eseményeket elmesél;
- fenntartja a beszélgetést, pl. új témát kezdeményez.
Olvasott szöveg értése
A tanuló
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott szöveg lényegét megérti;
- ismeretlen nyelvi elemek jelentését jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott szövegben kikövetkezteti;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szöveget elolvas;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szövegben fontos információt megtalál;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szöveg lényegét megérti;
- egyszerű történetet megért;
- jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott kb. 100 szavas szövegben ismeretlen nyelvi elemek jelentését kikövetkezteti;
- jórészt ismert nyelvi elemek segítségével megfogalmazott, kb. 100 szavas szövegben a lényeges információt a lényegtelentől elkülöníti.
Íráskészség
A tanuló
- egyszerű szöveget (üzenet, üdvözlet, baráti levél) létrehoz;
- jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott – ismert struktúrák felhasználásával – tényszerű szöveget helyesen leír; információt közvetítő kb. 50 szavas szöveget ír;
- egyszerű közléseket és kérdéseket írásban megfogalmaz;
- 50 szavas jellemzést, beszámolót ír.