Pécsi Apáczai Csere János
Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium
és Alapfokú Művészeti Iskola
A 2. sz. Általános Iskola
MUNKATERVE
a 2023/2024. tanévre
Pécs, 2023. szeptember 19.
Összeállította: Medgyesi Antal
intézményegység-vezető
Helyzetelemzés
Iskolánk nevelő-oktató munkájának fő irányvonalaként továbbra is a jól működő képzéseink megtartását, továbbvitelét tartjuk a legfontosabbnak. Az emelt óraszámú informatika és idegen nyelvek, az úszásoktatás színesítik iskolánk kínálatát.
Nevelési munkánk kiemelkedő feladata a most induló tanévben is a kulturált magatartási-, viselkedési szokások kialakítása, erősítése. Környezetünk, egészségünk megóvása, a rend és a tisztaság védelmére való fokozott odafigyelés, különös tekintettel a Pedagógiai Programunkban lefektetett elvek betartása és ennek következetes ellenőrzése és értékelése. Továbbá a környezettudatos magatartás erősítése, hiszen erre kötelez bennünket Örökös Ökoiskolai címünk is.
Fontosnak tartjuk a különböző képességű és fejlettségű tanulók együttnevelését. Hagyományaink megélésére, megőrzésére és ápolására továbbra is törekszünk.
Feladatunk a különleges bánásmódot igénylő tanulóinkkal való foglalkozás, a fejlesztésre, a felzárkóztatásra szorulók támogatása, a tehetségek felfedezése és fejlesztése.
1.1 Tárgyi feltételeink alakulása
A most induló tanévre készültünk a nyár folyamán, megtartjuk iskolánk helyi járványügyi óvó-, védő rendszabályait, fokozottan kezeljük továbbra is a kézfertőtlenítést. A nyáron tisztasági meszelés, a fertőtlenítő nagytakarítás minden tantermünkben és folyosókon is megtörtént.
Idén is több kolléga megoldotta tanterme rendbe tételét, a padok átpakolását, hogy szebb, méltóbb, és igényesebb környezetben kezdhessük a tanítást szeptemberben. Továbbra is számítok minden kollégám gondos figyelmére, jó gazda szemléletére, hogy a korábbi évek tárgyi fejlesztései sokáig örömmel tölthessenek el bennünket.
Kiemelt feladat mindenki számára a rezsiköltségek csökkenése, ennek érdekében a felesleges áram- és fűtés-, valamint a vízhasználatot minimalizáljuk.
1.2 Személyi feltételeink alakulása
Az előző tanévben nyolc kolléga kolléga távozott, közülük négyen nyugállományba vonultak, helyükre tapasztalt és pályakezdő fiatal pedagógusok jöttek. Kiemelt feladatunk az új kollégák segítése, a pályakezdők mentorálása, beépítésük a nevelőtestületbe. A tanévben jelentős lépéseket teszünk az újonnan érkező kollégák gyors beilleszkedésének elősegítésére. A munkaközösség-vezetők idén is kiemelt figyelmet fordítanak az új és a gyakornok kollégákra. Bízom benne, hogy új kollégáink hamar beilleszkednek, felveszik a munkatempót, azonosulnak hagyományainkkal és hozzájárulnak iskolánk hírnevének öregbítéséhez.
Új osztálytanítói és osztályfőnöki megbízásokra is sor került.
Sajnos a jelentkezések alapján újból csak egy első osztályt indíthattunk, a tanév során az elsős beiskolázást erősítenünk kell.
- a osztály: Ritter Attiláné osztályfőnök és Gelencsér Eszter tanító
Két ötödik osztályunk osztályfőnökei:
- a osztály: Lovász Lázár matematika-kémia szakos tanár
- b osztály: Berki Timea matematika-informatika-fizika szakos tanár.
- Az intézmény tanulói adatai (2023. szeptember 1.)
Csoportok száma összesen: osztálycsoportok száma:13, tanulószoba: 2 csoport.
A tanévben 1-8. évfolyamon minden tanuló ingyenes tankönyvre jogosult.
SNI tanulók száma és aránya: 63 fő, 21 %
Az étkezők száma 198 fő, ebből az ingyenesen étkező az összes étkező 32 %-a, az 50 %-os kedvezményben részesülők az összes étkező 26 %-a, teljes árat fizetők az összes étkező 42%-a.
A 2023/24. tanév helyi rendje
Vezetők heti ügyeleti rendje
Medgyesi Antal
igazgató |
Kulcsárné Hajmási Ilona
igazgató-helyettes |
|
Hétfő | 7:30-17:00 | 7.30-16.00 |
Kedd | 7:30-16:00 | 7.30-17.00 |
Szerda | 7:30-16:00 | 7.30-17.00 |
Csütörtök | 7:30-16:00 | 7.30-17.00 |
Péntek | 7:30-17:00 | 7.30-14.00 |
- A tanév helyi rendje
- A nemzetünk szabadságtörekvéseit tükröző, továbbá nemzeti múltunk mártírjainak emlékét, példáját őrző emléknapok, valamint az iskolai élethez kapcsolódó és az iskola hagyományainak ápolása érdekében meghonosított egyéb ünnepnapok, megemlékezések időpontja
sz. | esemény / téma | felelős | időpont | eredményességi mutató |
1. | Az aradi vértanúk emléknapja (október 6.) | osztályfőnökök | október 6. | |
2. | Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe (október 23.) | Schützenhofer Dénes | október 20. | |
3. | A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai emléknapja (február 25.) | Uj Edit | február 23. | |
4. | Az 1848-as forradalom és szabadságharc ünnepe (március 15.) | Fürdős Katalin | március 14. | |
5. | A holokauszt áldozatai emléknapja (április 16.) | Uj Edit | április 16. | |
6. | A Nemzeti Összetartozás Napja (június 4.) | Uj Edit, oszályfőnökök | június 4. |
- Az iskola hagyományai ápolása érdekében meghonosított egyéb ünnepnapok
sz. | esemény / téma | felelős | időpont | eredményességi mutató |
1. | Mikulás | Friss Hajnalka | dec. 6. | |
2 | Karácsonyi Gála | Reith Róbertné | dec.20. | |
3. | Magyar Kultúra Napja – Szaval a nemzet | Fürdős Katalin | jan. 22. | |
4. | Anyanyelv Napja | Schützenhofer Dénes | febr. 16. | |
5. | Költészet Napja | Fürdős Katalin | ápr. 11. |
- Az iskolai élethez kapcsolódó ünnepek megünneplése
sz. | esemény / téma | felelős | időpont | eredményességi mutató |
1. | A zene világnapja (október 1.) | Friss Hajnalka | október 2. | |
2. | Halloween | Garai Szabolcs, Madácsi Barbara | november | |
3. | Rotary advent | Friss Hajnalka | december | |
4. | Farsang | Friss Hajnalka | február 9. | |
5. | Szülők-nevelők bálja | Kisbáró Emese | február 17. | |
6. | Bemutatkozik a 2-es iskola | Reith Róbertné | június 13. | |
7. | Suliváró | alsós munkaközösségek | november-április |
- Az előre tervezhető nevelőtestületi értekezletek időpontja
időpont | esemény / téma | felelős | eredményességi mutató |
2023. november 23. | nevelőtestületi értekezlet – mérési eredmények értékelése, feladatok meghatározása; NAT 2020 tapasztalatok | intézményegység-vezető | |
2024. január 29. | félévi értekezlet/ féléves munka értékelése, a második félév kiemelt feladatai, intézményi önértékelés | intézményegység-vezető | |
2024. április 19. | nevelőtestületi értekezlet | intézményegység-vezető |
- A szülői értekezletek, fogadóórák időpontjai
időpont | esemény / téma | felelős | eredményességi mutató |
2023. szeptember 5-13. | szülői értekezletek – alsó tagozat, felső tagozat | igazgató-helyettes | |
2023. november 13. | pályaválasztási szülői értekezlet | igazgató-helyettes | |
2024. január 30-február 7. | szülői értekezletek | igazgató-helyettes | |
2023. november 20. | fogadóórák – alsó, felső tagozat | szaktanárok | |
2024. április 30. | fogadóórák – alsó, felső tagozat | szaktanárok |
- Az intézmény bemutatkozását szolgáló pedagógiai célú iskolai nyílt napok tervezett időpontja
időpont | esemény / téma | felelős | eredményességi mutató |
2024. február 14. | Nyílt nap a leendő elsősök szülei számára | Medgyesi Antal |
- Tervezett mérések és vizsgák
- Versenyek, tanulmányok alatti vizsgák ideje
Az iskola az alább tanulmányi versenyekre készíti fel a tanulókat:
Verseny megnevezése | Évfolyam | Felkészítő tanár | Megjegyzések | |
SNI Szépíró verseny | 1-8. évfolyam | gyógypedagógusok | ||
Kertvárosi iskolák 2. oszt. tanulóinak matematika versenye | 2. évfolyam | Gelencsér Eszter,
Kisbáró Emese |
||
Bendegúz tehetséggondozó verseny | alsós évfolyamok | tanítók | ||
Könyvtár által szervezett „Bölcs bagoly” játékon való részvétel | alsó tagozat | tanítók | ||
Egyedül is közlekedem – rajzpályázat | alsó tagozat | rajzot tanítók | március | |
Városi környezetismereti verseny | 3. 4. évfolyam | Galamb Emese,
Gelencsér Eszter |
május eleje |
Jogszabály keretei között a nevelőtestület véleményének kikérésével, az iskolavezetés tűzi ki a tanulmányok alatti vizsgák időpontját:
- javítóvizsga (aug. utolsó hete)
- osztályozó vizsga (a félévi és a tanítási év végi osztályozó konferencia előtti héten)
- pótló vizsga (egyedileg meghatározott ésszerű időpontban)
- különbözeti vizsga (egyedileg meghatározott módon, a szülővel folytatott konzultáció alapján)
- egyéb belső vizsgák (pedagógiai program szerint)
- Mérések
- Külső és belső tantárgyi mérések rendje
A külső és belső mérések ütemezéséről, felelőseiről részleteiben a munkaközösségi munkatervek (mellékletek) szólnak.
Kiemelt mérések:
- Tanév eleji szaktárgyi szintfelmérés a szakmai munkaközösségek által kialakított mérőeszközök segítségével
Határidő: 2023. szeptember 30.
Felelős: munkaközösség-vezetők
- Az 1. évfolyamosok DIFER-mérése
Határidő: 2023. szeptember 30.
Felelős: 1. a osztályfőnöke, Bányai Klára, Szabó Csilla gyógypedagógusok
- Próbamérés a 8. évfolyam tanulói részére
Határidő: 2023. szeptember 23 -.
Felelős: Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes
- Országos mérés a 4., 5. 6., 7. és 8. évfolyamokon digitálisan az Oktaási Hivatal által meghatározott ütemezés szerint 1-3 mérési napon 2024. március 4. és június 3. között.
Határidő: 2024. június 3.
Felelős: Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes
3.2 A tanulók fizikai állapotát felmérő vizsgálat időpontja
sz. | esemény / téma | felelős | időpont | eredményességi mutató |
1. | Ingafutás | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2024. május 31. | |
2. | Kézi szorítóerő mérés | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2024. május 31. | |
3. | Helyből távolugrás teszt | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2023. május 31. | |
4. | Ütemezett hasizom teszt | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2023. május 31. | |
5. | Ütemezett fekvőtámasz teszt | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2023. május 31. | |
6. | Törzsemelés teszt | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2023. május 31. | |
7. | Hajlékonysági teszt | Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2023. május 31. | |
8. | a.) Testtömeg mérése
b.) Testmagasság mérése c.) Testzsírszázalék mérése |
Istokovics Laura,
Nagy Attila |
2024. január 22 – 2023. május 31. |
4.1 A tehetségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok:
Határidő: | Feladat: | Felelős: | Résztvevők: |
folyamatos | Városi és helyi továbbképzéseken, konferenciákon való részvétel | pedagógusok | pedagógusok |
folyamatos | Városi és helyi versenyeken való részvétel | pedagógusok | tanulók |
folyamatos | Olvasóvá nevelés, könyvtári órák szervezése, fonotéka használata | Schützenhofer Dénes, Fürdős Katalin, Galamb Emese | pedagógusok, tanulók |
december | Karácsonyi gála, tehetségeink bemutatkozása | Reith Róbertné, tanárok, tanítók | szereplők, szülők, tanárok, tanítók, tanulók |
március | Angol és német vers-és prózamondó verseny | Garai Szabolcs, Madácsi Barbara, Jakab Gabriella | szereplők |
április | Kertvárosi iskolák 2. osztályos tanulóinak matematika versenye | Gelencsér Eszter | tanítók, tanulók |
folyamatos | Bendegúz tehetséggondozó játékos tudásverseny | tanítók | tanulók |
április 11. | Költészet napi versmondó verseny- alsó tagozat | Galamb Emese | tanulók |
folyamatos | Sportfoglalkozások: úszás, asztalitenisz, kosárlabda, futball, floor-ball
versenyeken való részvétel, versenyek szervezése |
Istokovics Laura,
Nagy Attila |
pedagógusok, tanulók |
folyamatos | Sportág bemutatókon való részvétel | pedagógusok, testnevelők | tanulók |
folyamatos | Felkészülés az Apáczai Matematika versenyre (7-8. osztályos tanulók) | Berki Timea | 7-8. oszt. tanulók |
folyamatos | A Könyvtár által szervezett Bölcs bagoly játékon való részvétel | alsós tanítók, magyarosok | alsó tagozaton |
folyamatos | Múzeumi foglalkozások a hon – és népismeret körében | Jakab Gabriella | 5-6. oszt. tanulók |
folyamatos | Nyelvvizsgára való felkészítés | Garai Szabolcs | Felsős tanulók |
január | Anyanyelvi vetélkedő | Felsős magyartanárok | felsősök |
május | Számolási verseny alsó tagozaton évfolyamonként | Gelencsér Eszter | Tanítók, tanulók |
június | Bemutatkozik a 2-es iskola – év végi gálaműsor | Reith Róbertné, tanárok, tanítók | szereplők, szülők, tanulók |
4.2. A kompetencia alapú oktatással összefüggő teendők, az IKT eszközök tanórai használatának bővítése
Határidő: | Feladat: | Felelős: | Résztvevők: |
folyamatos |
Felzárkóztató, fejlesztő munka hatékonyabbá tétele, egyéni- és kiscsoportos fejlesztési tervek kidolgozása
A tantárgyi értékelés és minősítés alól felmentett tanulók szöveges értékelése |
gyógypedagógus, munkaközösség-vezetők, szaktanárok,
tanítók, igh. |
tanulók,
tanítók, szaktanárok |
folyamatos | Csoportbontás matematikából 5-8. évf., kooperatív foglalkozás, – a tananyag tartalmának módosulása, feldolgozása új, a tanulók cselekedtetésére irányuló módszerekkel | matematika és anyanyelv szakos tanárok | 5., 6. és 7. 8. évfolyam |
folyamatos | Tevékenységközpontú pedagógiai módszerek alkalmazása, IKT eszközök használatának bővítése | munkaközösség-vezetők | tantestület |
folyamatos | Felkészülés a digitális bemeneti és kimeneti mérésre minden tantárgy keretében | munkaközösség vezetők
iskolavezetés |
tantestület
tanulók |
november-február | az országos kompetencia-mérések és az idegen nyelvi mérések tapasztalatainak elemzése, tanulói nyomkövetés | 6. és 8. évfolyam fe-ladatainak értékelése:
Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes humán-, reál-, és idegen nyelvi munkaközösségek |
tantestület
tanulók |
szeptember-május | Bemeneti és kimeneti mérések: anyanyelvi és matematikai alapkészségek, természettudományi, idegen nyelvi kompetenciák mérése a 4-5 és a 6-8. évfolyamokon | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes, munkaközösség- vezetők | tanítók,
tanárok |
4.3. Környezettudatos nevelés – Örökös ÖKO Iskola
Határidő: | Feladatok: | Felelős: | Résztvevők: |
folyamatos | Lépj! Légy Pécs jövője! Ököváros-Ökorégió program megvalósítása | Galamb Emese, Gelencsér Eszter, mk. vezetők | a programba bevont osztályok tanulói |
folyamatos | Népi hagyományaink, népszokásaink megismertetése | tanítók, tanárok | minden tanuló |
folyamatos | Madarak etetése, növények gondozása | Galamb Emese, tanítók | tanulók |
folyamatos | Részvétel környezetvédelmi szervezetek programjain, kapcsolattartás ÖKO iskolákkal, óvodákkal | tanítók, tanárok | minden tanuló |
KEVE program folytatása az 1-3. évfolyamon | Gradvolt Szilveszter alezredes, Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | 1-3.osztályos tanulók és tanítóik | |
folyamatos | Bűn- és baleset megelőzési kérdések | iskolarendőr, Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | tanulók |
folyamatos | Közlekedési ismeretek elsajátítása, gyakorlása,
Plakátverseny |
Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | tanulók |
november vége | KRESZ-totó kitöltése | Kulcsárné Hajmási Ilona | benevezett tanulók |
folyamatos | Energiatakarékosságra nevelés az EON segítségével | Berki Tímea | tanulók |
folyamatos | Szelektív hulladékgyűjtés | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | tanulók, nevelőtestü-let |
folyamatos | KRESZ Park látogatása, versenyek – kerékpáros közlekedési verseny | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | tanulók |
folyamatos | Tömegközlekedési eszközök balesetmentes használata, a gyalogos és kerékpáros közlekedés szabályainak elsajátítása és gyakorlása osztálykeretben | Kulcsárné Hajmási Ilona, tanítók, tanárok | tanulók |
folyamatos | Örökös Ökoiskolai portfólió megvalósítása | Galamb Emese, Gelencsér Eszter munkaközösség-vez. | pedagógusok, tanulók |
március | Az internet, a telefon biztonságos használata | Kulcsárné Hajmási Ilona, Berki Tímea | 3. és 4. évfolyam tanulói |
március 22. | Víz Világnapja | iskolavezetés | tanulók |
folyamatos | BIOKOM órákon való részvétel | érintett pedagógusok, külsős szakemberek | tanulók |
április 21. | Föld napja, Környezetvédelmi Világnaphoz
csatlakozó rendezvények szervezése |
Galamb Emese Gelencsér Eszter munkaközösség-vez. | tanulók |
június | A lakóhely közelében található természeti és épített környezet megismerése, tanulmányi kirándulások szervezése a Környezetvédelmi Világnap jegyében | Osztályfőnökök, tanárok | minden osztály |
június | Nyári táborok szervezése | iskolavezetés | tanulók |
4.4. Lázár Ervin Program
A 20/2012 EMMI rendelet 3.§ (2) k) alapján az iskolai tanév helyi rendje alapján meg kell határozni az általános iskolák 1-8. évfolyamán, a tanítási év során tervezett színházi, tánc- és cirkuszi előadások, komolyzenei hangversenyek, valamint az őshonos állatok bemutatóhelyei látogatásának előre tervezhető időszakát. A Lázár Ervin Program célja, hogy mindez független legyen a tanulók lakóhelyétől és szociális helyzetétől.
Ennek megfelelően iskolánk tanulói a Lázár Ervin Program keretein belül az alábbi előadásokon vesznek részt:
- évfolyam: Bábelőadás
- évfolyam: Előadó-művészeti produkció
- évfolyam: Színházi előadás
- évfolyam: Komolyzenei vagy népzenei koncert
- évfolyam: Színházi előadás 6. évfolyam: Cirkuszművészeti előadás
- évfolyam: Előadó-művészeti produkció
- évfolyam: Színházi előadás
A programokkal kapcsolatosan az iskola rendszeresen egyeztet illetve adatot szolgáltat a koordinátoron keresztül a Pécsi Tankerületi Központ munkatársának.
Egészségneveléssel összefüggő feladatok:
határidő:. | feladatok: | Felelős: | Résztvevők: |
folyamatos | Orvosi vizsgálatok, hajellenőrzés, oltások | védőnő | tanulók |
folyamatos | Iskolagyümölcs és iskolatej akcióban való részvétel | iskolavezetés | tanulók |
folyamatos | Testünk, életműködésünk témakörben védőnői órák tartása | védőnő | tanulók |
október | Füst nélkül! –Dohányzás ellenes projekt | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | felső tagozat
|
október,
folyamatos |
Drogprevenció, a család – együttműködve a gimnáziummal | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | felső tagozat
|
folyamatos | Védőnő által tartott egészségnevelési órák | védőnő, osztályfőnökök | tanulók, nevelőtestület |
március | Egészségügyi felvilágosító óra 8. osztályosoknak | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | 7-8. osztályok |
4.5 Az esélyegyenlőséget biztosító feladatok:
Határidők: | Feladatok: | Felelős: | Résztvevők: |
októbertől | Felvételi felkészítés középfokra matematikából, magyarból | Kulcsárné Hajmási Ilona, Fürdős Katalin, Berki Tímea | 8. oszt. tanulók |
folyamatos | Az SNI, HH és HHH tanulók nyilvántartásával összefüggő dokumentumok folyamatos vezetése, aktualizálása | osztályfőnökök, gyógypedagógusok, Dománé Lázár Henrietta | pedagógusok |
folyamatos | A HH és HHH / SNI tanulók fejlesztése, felzárkóztatása a lemorzsolódás elkerülése érdekében | gyógypedagógusok, Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | tanulók, pedagógusok |
folyamatos | A HH és HHH / SNI tanulók bekapcsolódása a szabadidős programokba, ösztönzése szakkörökön, tehetséggondozó programokon való részvételre | gyógypedagógusok, Dománé Lázár Henrietta, igazgató-helyettes, osztályfőnökök | érintett tanulók |
folyamatos | A HH és HHH / SNI tanulók közül minél többen tanuljanak tovább érettségit adó iskolatípusban | igazgató-helyettes, osztályfőnökök | érintett tanulók |
folyamatos | Művészeti nevelés hátrányos helyzetű tanulóknak, tehetséges gyerekek irányítása a Művészeti Iskolába | osztályfőnökök | érintett tanulók |
4.6 Méréssel, értékeléssel összefüggő feladatok:
Határidők: | Feladatok: | Felelős: | Résztvevők: |
2023. szept.
2024. jún. |
A bejövő első évfolyam mérése DIFER teszttel, intézkedési terv
Kontrollmérés |
gyógypedagógusok,
Kulcsárné Hajmási Ilona ig. helyettes |
első osztályos tanítók és tanulók |
szeptember | Az 5. évfolyam tanulóinak diagnosztikus mérése: magyar, matematika – intézkedési terv | Kulcsárné Hajmási Ilona, Fürdős Katalin | 5. évfolyam tanulói |
okt. 22. | formanyomtatványon jelezni a mérés során kiszűrt tanulókat | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgatóhelyettes | tanítók,
fejlesztőped. |
2024. január | Szakértői véleménnyel, SNI-s, és BTM-es
tanulókról félévi tapasztalatok összegzése |
gyógypedagógus | tanítók, tanárok
|
2024. január 22-május 31. | Fizikai állapotfelmérés | Istokovics Laura, Nagy Attila | tanulók |
december hó
|
idegen nyelvi, olvasás, szövegértés, matematikai eszköztudás országos mérés 6-8. évfolyamon lebonyolításának előkészítése, KIR átnézése | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | 4-5., 6-8. évf. tanítói, tanárai |
2024. március 4-június 3. | idegen nyelvi, természettudományi, olvasás, szövegértés, matematikai eszköztudás bemeneti és kimeneti digitális mérések a 4-5., 6-8. évfolyamon | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes | tanulók,
tanítók, tanárok |
4.7 Programjaink a környező óvodákkal
Határidő: | Feladatok: | Felelős: | Résztvevők: |
november végétől | SULIVÁRÓ program meghirdetése óvodásoknak | iskolavezetés | óvodások |
lehetőség szerint november végétől
2024. február 14. |
Óvodás csoportok meghívása: ismerkedés az iskolával, alsó tagozatos úszásfoglalkozások,
szombati úszások – érdeklődő óvodásoknak és szüleiknek Nyílt tanítási nap |
Gaál Tamás,
leendő elsős tanítók
Medgyesi Antal
|
óvodások,
alsós tanulók
|
4.8 Gyermekvédelemmel kapcsolatos feladatok
Határidő: | Feladatok: | Felelős: | Résztvevők: |
folyamatos | Iskolapszichológustól segítség kérése problémás esetekben | iskolapszichológus | tanulók |
folyamatos | SNI dokumentációk vezetésének és aktualizálásának nyomon követése | gyógypedagógusok, igazgatóhelyettes,
osztályfőnökök |
tanulók |
folyamatos | SNI tanulók fejlesztésének, felülvizsgálati időpontok nyomon követése | gyógypedagógusok, igazgató.helyettes,
osztályfőnökök |
tanulók,
gyógypedagógus |
folyamatos | HH és HHH nyilvántartása | osztályfőnökök | tanulók |
folyamatos | Veszélyeztetett tanulók szűrése, esetkezelés | Dománé Lázár Henrietta, igazgató-helyettes, osztályfőnökök | tanulók |
folyamatos | Gyermekvédelmi nyilvántartási rendszer gondozása | Dománé Lázár Henrietta, osztályfőnökök | |
folyamatos | Kapcsolattartás a gyermekvédelmi intézményrendszer tagjaival
Gyermekjóléti Szolgálat |
Dománé Lázár Henrietta
|
|
folyamatos, heti rendszerességgel | Fiatal Párducok Klubja: az osztályokban peremhelyzeten lévő gyerekeknek | Dománé Lázár Henrietta, iskolapszichológus, gyógypedagógus | tanulók |
folyamatos, havi rendszerességgel | Szülői Klub: tanulási problémákkal küzdő gyermeket nevelő családoknak | Dománé Lázár Henrietta, | szülők |
Pályázatokból adódó szakmai feladatok
feladat / esemény | felelős | határidő | eredményességi mutató | |
Folyamatban lévő projektek | Közlekedjünk együtt, vigyázzunk egymásra (KEVE) program az 1-4. évfolyamon | Medgyesi Antal | 2024. augusztus 31. |
- INTÉZMÉNYI KAPCSOLATRENDSZER
5.1. Az iskola és családi ház kapcsolata
- Továbbra is fontosnak tartjuk a szülők, nagyszülők, a családok bevonását rendezvényeinkbe.
- 2-3 előadásból álló sorozatot indítunk szülők részére „gyermeknevelési tanácsokkal” (felelős: alsós munkaközösség-vezetők)
- Erősítenünk kell a szülői értekezleteken, fogadó órákon való részvételt, ennek elősegítésére a szülői értekezletek időpontját több napra osztottuk el (felelős: oszt.fők)
A kapcsolattartás fontosabb formái a következők:
Az iskola egészének életéről, az iskolai munkatervről, az aktuális feladatokról az igazgató tájékoztat:
- az SZM megbeszélésein
- szülői értekezleteken
- nyílt napokon
Az osztályfőnökök:
- szülői értekezleteken
A tanulók egyéni haladásával kapcsolatos tájékoztatására az alábbi fórumok szolgálnak:
- szülői értekezletek
- fogadó órák
- egyéni konzultációk
A szülői értekezletek terve:
Értekezlet dátuma |
Az értekezlet célja | Felelős |
2023. szept. 5-13. | Általános szülői értekezlet | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes |
2023. november 13. | Pályaválasztási szülői értekezlet | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes |
2024. január 30- február 7. | Általános szülői értekezlet | Kulcsárné Hajmási Ilona igazgató-helyettes |
A fogadóórák terve:
Fogadóóra dátuma |
Az értekezlet célja | Felelős |
2023. nov. 20. | Általános fogadóóra | Kulcsárné Hajmási Ilona |
2024. április 30. | Általános fogadóóra | Kulcsárné Hajmási Ilona |
- Szakmai kapcsolatok (horizontális együttműködési rendszer, belső szakmai kapcsolatok)
Együttműködünk a szülői munkaközösséggel, az iskolapszichológussal, szociális munkással, védőnővel, iskolán kívüli egyéb szervezetekkel (pl.: Városi Rendőrkapitányság, BIOKOM) és intézményünk, illetve a Pécsi Kulturális Központ Apáczai Művelődési Háza és Sportegysége, a Csorba Győző Megyei Könyvtár Apáczai Fiókkönyvtára intézményegységeivel.
A BELSŐ ELLENŐRZÉS ÁLTALÁNOS RENDJE
Hónap | Ellenőrzés célja | Ellenőrzött területek | Alkalmazott módszer | Ellenőrzést végzők |
szeptember | az osztályfőnökök adminisztrációs munkája | tanügyi dokumentumok (bizonyítványok, törzslapok, e-napló) | dokumentum-vizsgálat | Medgyesi Antal, Kulcsárné Hajmási Ilona |
október |
SNI tanulók beírása |
SNI és BTM-es tanulók dokumentációja, vizsgálati kérelmek, kontroll papírok | dokumentum-vizsgálat | Kulcsárné Hajmási Ilona, Medgyesi Antal |
november | szaktanárok, osztályok látogatása | tantárgyi óralátogatások | hospitáció | munkaközösség-vezetők, Medgyesi Antal, Kulcsárné Hajmási Ilona |
december | a felzárkóztatás és tehetséggondozás eredményessége | egyéni és kiscsoportos fejlesztések, felzárkóztatás | hospitáció | munkaközösség-vezetők, Medgyesi Antal, Kulcsárné Hajmási Ilona |
január | félévi adminisztráció megfelelése és teljesítése | e-napló, beszámolók | dokumentum- vizsgálat | Medgyesi Antal,
Kulcsárné Hajmási Ilona |
február | a 8. osztályos tanulók beiskolázása | középiskolai felvételi eljárás belső ellenőrzése | dokumentume-lemzés | Medgyesi Antal |
március | szaktanárok, osztályok látogatása | tantárgyi óralátogatások | hospitáció | munkaközösség-vezetők, Medgyesi Antal, Kulcsárné Hajmási Ilona |
április |
objektív mérés |
fizikai állapotfelmérés a felső tagozaton |
mérésvizsgálat, dokumentumok áttekintése | Medgyesi Antal |
szeptember-május | a próba- és országos mérések objektív, szakszerű lebonyolítása | kompetenciamérések | mérésvizsgálat, dokumentumok áttekintése | Medgyesi Antal |