Informatika orientáció
Az informatika
- motiváló erő
- szülői és társadalmi igény van rá
- biztos jövőt jelent a munkaerő piacon
- digitális kompetenciák nélkül nem lehet valaki sikeres
A tantárgy tanításának szakmai és tárgyi feltételei is adottak.
Személyi feltételek:
- ketten (Berki Timea Magdolna, Kulcsárné Hajmási Ilona) középiskolai tanári diplomával dolgozunk, több, mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkezünk, emellett a matematikával, a fizikával , a technikával is tantárgykoncentrációt alkalmazunk
- a kis elsősöket és a negyedikeseinket Mázsár Gabriella tanítónő tanítja, aki több évtizedes szakmai múlttal rendelkezik, mindig is elkötelezett volt a digitális kultúra iránt, a kicsikkel végzett munkája nagyban segíti kollégáit a tananyag elsajátíttatásban
- mindkét óraadó pedagógusunk (Sebők-Tornai Bence és Balogh Richárd) a Pécsi Tudományegyetemen is oktat informatikát, elméleti és gyakorlati ismereteiket élvezik tanítványaink (pl. 3D-s nyomtatás)
Tárgyi feltételek:
- Két számítógépekkel felszerelt teremben oktathatunk digitális kultúrát
- A termek hálózatba vannak kötve
- Egy évtizedek óta használt és kedvelt REDHAT LINUX (SULIX) operációs rendszerrel rendelkező szerver gép szolgálja ki igényeinket, teljesíti kéréseinket.
Céljaink:
- Elengedhetetlenül fontos olyan tanulói attitűd kialakítása, amely a megszerzett ismeretek folyamatos bővítésére, megújítására, az élethosszig tartó tanulásra ösztönöz.
- Fontosnak tartjuk, hogy a tanulók olyan korszerű és használható tudást kapjanak, amelyek segítségével képesek lesznek az új ismereteket elsajátítani.
- A digitális mérések bevezetésével feladataink száma megnőtt, kiemelt figyelmet fordítunk tanítványaink felkészítésére
A digitális kultúra tanítással az egész gyermeki személyiség fejlődik, hiszen a tanuló
- tartós és erős motivációban részesül
- állandó és azonnali visszacsatolást kap
- a kreativitása kibontakozik
- lehetőséget kap az intenzív gyakorlásra
- alapvető informatikai ismereteket sajátít el
- fejlődik a síkban és térben való gondolkodási képessége
- figyelemtartóssága nő
- a figyelemmegosztás differenciálódik
- az önbizalma, az önállósága nő
- a saját elképzelés megvalósítási igénye fejlődik
A rendszer
- Első és második osztályban a fél osztály heti 2 órában tanul digitális kultúrát
- A NAT2020-as kerettanterv bevezetésével már 3. és 4. osztályban is tanulnak a gyerekek digitális kultúrát.
Portfólió:
A 21. századi pedagógiai értékelés egyik újdonsága a portfólió, amely az iskolai munkában a hosszabb időszakon át céltudatosan gyűjtött dokumentumok összességét jelenti.
Tanulóink számítógépes alkotásait egész tanéven át névre szólóan összegyűjtjük a szerveren. Az évközi , félévi és az évvégi értékelés során ez az anyag szolgál a diákmunkák szemrevételezésére, összehasonlítására, értékelésére.
Ezt az anyagot a szülők is megtekinthetik online elérés segítségével.
A felület, amelynek segítségével elérjük osztályaink munkáját:
Számos “játékprogramot alkalmazunk a szorzótábla, az összeadás, a kivonás valamint a helyesírás és az idegennyelvek gyakorlására:
A használt taneszközök bemutatása:
- PCPETIK
- GCOMPRIS
- EDIA
- NKP
A feladatgyűjtemény feladatai a gyakorlatra építenek.
A tanulók életkori sajátosságait felhasználva figyelembevéve tanít a csoportosításra, egyszerű algoritmusok elkészítésére, feladatok részekre bontásával, megoldási tervek készítésével.
A könyvhöz tartozó program segítségével változatos játékokon keresztül ismerkednek meg a gyerekek a digitális kultúra alapfogalmaival.
PC PETI autója
Az egérhasználat elsajátításával
Egyéni és közös munka is rendelkezésünkre áll
Továbbhaladás
Végül, de nem utolsó sorban: Gimnáziumunk emelt óraszámú informatika képzéssel várja az informatika iránt később is érdeklődő, megfelelő tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulóinkat.