A „Mecseki természettudományos élményközpont fejlesztése” projekt 2017. szeptember 1-én indult.
A nyitóünnepség 2018. 12. 12-én volt, melyen iskolánk vezetői is részt vettek


Azon 10 pécsi közoktatási intézmény egyike vagyunk akik a programban részt vesznek.



2019. január 7-én iskolánk tanulói izgalmas és érdekes kísérletekkel, versenyfeladatokkal nyitották a több hónapig tartó programsorozatot .
Az ismeretanyag innovatív, élményszerű átadása és a természettudományos tárgyak iránti érdeklődés fokozása a program célja.
A Pécsi Állatkert élményközpontjának teljes, infrastrukturális fejlesztése, eszközök beszerzése és oktatási szoftverek elkészítése 2018 folyamán valósult meg. A terület interaktív tanösvénnyel, virtuális valóság és kiterjesztett valóság szoftverekkel és eszközökkel, új szabad és zárt oktatói terekkel, élménypedagógiai oktatást segítő eszközökkel, modellekkel, labor- terep- és demonstrációs eszközökkel, őslénykiállítással, valamint digitális oktatótáblákkal gazdagodott.
A pályázat szakmai fejlesztései során a Janus Pannonius Múzeum és Pécsi Állatkert munkatársai több, mint 30 élménypedagógiai oktatási tematikát és módszert dolgoztak ki, amelyeket kiadványok formájában a projekt fenntarthatóságának támogatásaként nekünk átadtak.
Osztályaink ingyenes foglalkozásokon, témanapokon, szakkörökön, vetélkedőkön vesznek részt. Ezek az Állatkertben vannak. A gyerekeket és a kísérőpedagógusokat, akik nálunk az osztályfőnökök szállítását ingyenesen biztosítja az élményközpont.
Kihelyezett természettudományos tanórák is vannak az iskolában. Ezekre úgy érkeznek az előadók, hozzánk Hárságyi Dorottya szokott jönni.
Ilyen foglalkozások vannak:
| Foglalkozás típusa | Foglalkozás címe |
| Havi szakkör I. | Kalandozás hazai terepen – Vizek |
| Havi szakkör II. | Kalandozás a biomok között – sivatagok, sztyeppek |
| Havi szakkör III. | Kalandozás kontinenseken – Afrika, Ausztrália |
| Havi szakkör IV. | Öko-kör – Természetvédelem a nagyvilágban |
| Havi szakkör V. | Profi természetbúvár – Sejtek, szövetek, biokémiai folyamatok, növényi – állati anatómia |
| Heti szakkör I. | Rajzold le! – Állatok a ház körül és a városban |
| Heti szakkör II. | Állati alkotások – Európa élővilága |
| Foglalkozássorozat I. | Állati fizika 2. |
| Foglalkozássorozat II. | Babonák, hiedelmek |
| Foglalkozássorozat III. | Minden, ami víz 2. |
| Foglalkozássorozat IV. | Otthon, édes otthon – Majmok |
| Kihelyezett természettudományos óra I. | Ember, a csodálatos |
| Kihelyezett természettudományos óra II. | Hogyan táplálkoznak a gerinctelen állatok? |
| Kiscsoportos foglalkozás I. | Felfedezőúton mikroszkóppal – A rovarok testfelépítése, életmódja, kommunikációja |
| Kiscsoportos foglalkozás II. | Vizsgálható hangok – Madarak |
| Kiscsoportos foglakozás III. | Térkép a táj – Információs rendszer |
| Kiscsoportos foglalkozás IV. | Tervezz állatkertet! – Információs rendszer |
| Versenyek, vetélkedők I. | Zöld jeles napjaink |
| Versenyek, vetélkedők II. | Tájékozódási túraverseny |
| Versenyek, vetélkedők III. | Jelek és jelrendszerek |
| Versenyek, vetélkedők IV. | Őselemek és a környezetvédelem |
| Versenyek, vetélkedők V. | Az év élőlényei 2019-2020 |
| Műhely- és klubfoglalkozás I. | Vadak Ura Játék-klub – Hazai védett értékek |
| Műhely- és klubfoglalkozás II. | Vadlesen – fotóklub – Növényfotózás rejtélyei |
| Témanap I. | Őselemek és a környezetvédelem |
| Témanap II. | Jelek és jelrendszerek |
| Témanap III. | Tájékozódási túraverseny |
| Témanap IV. | Az Állatok Világnapja – év élőlényei 2019-2020 |






