A résztvevők köre:
- 2.c – Lisztné Herczeg Gizella tanító, matematika kompetencia terület
- 2.d – Gász Ferencné tanító, szövegértés és szövegalkotás kompetencia terület
- 2.e – Péter Ágnes tanár, idegen nyelv kompetencia terület
- 6.b – Gombos Erzsébet tanár, idegen nyelv kompetencia terület
- 6.c – Borsa Jolán tanár, matematika kompetencia terület
- 6.d – Szatoriné Vörös Ágota tanár, szövegértés és szövegalkotás kompetencia terület
A fenntarathatóság követelményei a 2010/2011-es tanévben
1. legalább egy tanulócsoportban, a „Szövegértés-szövegalkotás”
kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget
biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése,
alkalmazása (6.d – Szatoriné Vörös Ágota tanár, Gász Klára 2.d)
2. legalább egy tanulócsoportban, a „Matematika” kulcskompetencia területen
tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú
oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása (2.c- Lisztné Herczeg Gizella tanító), 6.c Borsa Jolán tanár
2.e – Péter Ágnes tanár, idegen nyelv kompetencia terület (német)
6.b – Gombos Erzsébet tanár, idegen nyelv kompetencia terület (angol)
3. műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: legalább egy
műveltségterületen (választott műveltségterület)
Környezetismeret: egészségvédelem
Liszné Herczeg Gizella 2.c
4. Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként
(Besenczi Alexandra: Amerika-projekt)
5.Legalább egy témahét megszervezése tanévenként
„Gyermekek adják a világ ritmusát” c. projekt 2010. szept. 15-19. iskolaszintű
6. Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges
életmód, környezetvédelem, tanévenként
(Hajnal Éva 4. a „kisbajomi Erdei Iskolai program: egészséges táplálkozás, környezetvédelem”
A programfejlesztés célja a kompetencia alapú oktatás elterjesztése iskolánkban. A kompetencia ebben a felfogásban az ismeretek, ezek alkalmazási képessége és az elsajátításhoz, valamint az alkalmazáshoz szükséges megfelelő motivációt biztosító attitűdök összessége.
Ennek egyik elengedhetetlen feltétele a pedagógiai módszertani kultúra megújítása, amely a következő alapelvek érvényesítését célozza:
- Differenciálás nélkül lehetetlen a sikeres fejlesztés, mivel a kompetencia kifejlődése több éves folyamat, és egyénenként nagy eltérést mutat.
- Tevékenységközpontúság, mivel hatékonyan csakis tevékenységek által fejlődik a kompetencia.
- Módszertani sokszínűség, hiszen a kompetencia részképességeinek fejlesztése más-más módszert kíván.
- A változatos munkaformák motiváló-fejlesztő hatásukon túl más kompetenciák fejlesztését is lehetővé teszik (például az együttműködés fejlesztése: szociális kompetencia).
- Életszerű, élet közeli, a tanulók számára érdekes ismereteket közvetítő elemekre épül a fejlesztés.