Különös közzétételi lista
- 1. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztáshoz
Ssz. |
Munkaköre |
Végzettsége |
Állandó megbizatása (osztályfőnök, mk. vezető, DÖK segítő stb) |
1. |
tanító |
tanító főisk. Testnev.spec. |
Osztályfőnök 4.a (2 óra kedvezmény) |
2. |
tanító |
tanító-gyógyped. Főisk.ének spec. |
osztályfőnök 3. a, IT képviselő |
3. |
tanító, nyelvtanár |
angol nyelv és irodalom tanár, tanító |
osztályfőnök 6.b (2 óra kedvezmény) |
4. |
nyelvtanár |
angol nyelv és irodalom tanár |
|
5. |
testnevelő tanár |
testnevelés egyetem |
osztályfőnök 6.d (2 óra kedvezmény) |
6. |
tanár |
tanár matematika-kémia főisk. |
Osztályfőnök 8.b, osztályfőnök 6.b (2 óra kedvezmény)iskolaszéken felsős képviselő |
7. |
tanító |
tanító, angos speckoll. |
|
8. |
testnevelő tanár |
tanár, testnev-biológia főisk. |
|
9. |
nyelvtanár |
tanár magyar-angol egyetem-könyvtár |
Osztályfőnök 7.c (2 óra kedvezmény) |
10. |
tanító |
tanító főisk. Rajz , népműv spec. |
Osztályfőnök 2.c (2 óra kedvezmény) |
11. |
tanár |
tanár, magyar – francia, angol tanító speckoll. |
|
12. |
tanító |
tanító, ének könyvtár speckoll. |
Osztályfőnök 2.c (2 óra kedvezmény) |
13. |
nyelvtanár |
angol tanár egyetem |
|
14. |
tanár |
matematika-pedagógia |
|
15. |
tanár |
történelem-földrajz |
Osztályfőnök 8.d |
16. |
tanító |
tanító, óvónő, tanár, magyar szak |
osztályfőnök 5.a (2 óra kedvezmény) |
17. |
tanító |
tanító, magyar -orosz szakos tanár |
Osztályfőnök 4.c (2 óra kedvezmény) |
18. |
nyelvtanár |
orosz- angol nyelvtanár |
|
19. |
tanító |
tanító, magyar-ének tanár |
Osztályfőnök 2.d (2 óra kedvezmény) |
20. |
tanító |
tanító, pedagógia speckoll. |
Osztályfőnök 1.d (2 óra kedvezmény)Iskolaszéken tanítók képviselője |
21. |
tanár |
tanár technika egyetem, biológia főisk. Mezőgazd.ism. |
|
22. |
tanító |
tanító főisk. Tech.spec. |
Osztályfőnök 1. b |
23. |
tanító |
|
|
24. |
nyelvtanár |
angol-spanyol |
Osztályfőnök 5.d (2 óra kedvezmény) |
25. |
tanár |
földrajz történelem |
osztályfőnök 6.b (2 óra kedvezmény) |
26. |
nyelvtanár |
német |
|
27. |
tanító |
könyvtár |
|
28. |
tanár |
magyar-történelem |
osztályfőnök 5.b (2 óra kedvezmény) DÖK segítő, |
29. |
tanár |
tanár biológia-kémia főisk. Mezőgazd.ism. |
igazgatóhelyettes |
30. |
tanító |
tanító főisk. Ped., ének-zene speckoll. |
|
31. |
tanító |
|
|
32. |
tanító |
tanító, óvónő, ped. Szakkol |
DÖK segítő |
33. |
tanár |
földrajz rajz |
|
34. |
tanító |
|
|
35. |
tanító |
tanító, ember és társ. Spec. |
|
36. |
tanító |
tanító főisk. Ped.,ének-zene speckoll., ped.egyetem,mozgókép és médiaismeret egyetemi szak, szakvizsga |
|
37. |
tanító |
tanító főisk. Népműv.testnev. Szakkoll. |
Osztályfőnök 1.c (2 óra kedvezmény) |
38. |
tanító |
|
Osztályfőnök 1. a (2 óra kedvezmény) |
39. |
tanár |
vizuális és környezetkultóra tanár, médiapedagógia szakirány |
|
40. |
tanító |
tanító |
|
41. |
tanító |
tanító, óvótanító, ped.szakkoll. főisk.,romológia egyetem |
igazgatóhelyettes |
42. |
tanár |
tanár népművelés-ének-főisk. Pedagógia egyetem, erkölcstan |
|
43. |
tanár |
tanár matematika-kémia főisk. |
osztályfőnök 5. e (2 óra kedvezmény) |
44. |
tanító |
tanító, angol speckoll, ember és társadalom |
|
45. |
tanító |
tanító angol speckoll, óvónő |
|
46. |
testnevelő tanár |
földrajz-testnevelés főisk |
|
47. |
tanító |
tanító, |
|
48. |
tanító |
tanító főisk., ped.,ének-zeneszakkoll. |
osztályfőnök 2. c (2 óra kedvezmény) |
49. |
tanár |
középiskolai tanár, történelem, orosz történelem szakos általános iskolai tanár |
intézményegység-vezető |
50. |
tanító |
tanító főisk., ped.,ének-zeneszakkoll. |
|
51. |
tanító |
tanító főisk. |
Osztályfőnök 3.d (2 óra kedvezmény) |
52. |
tanár |
tanár matematika-technika-informatika főisk. |
Osztályfőnök 5.c (2 óra kedvezmény), Reál mk.vez. (2 óra kedvezmény) |
53. |
tanító |
tanító főisk. Ének tanár |
Osztályfőnök 2.b |
54. |
nyelvtanár |
német nyelvtanár |
|
55. |
tanító |
német tanár-népművelő, tanító |
|
56. |
ének-zene tanár |
tanár ének-gyógyped főisk.., népművelés főisk.karvezető főisk. |
Osztályfőnök, 7.a (2 óra kedvezmény)Művészetek mk.vez. (2 óra kedvezmény) |
57. |
tanár |
informatika-technika |
osztályfőnök 6.c (2 óra kedvezmény) |
58. |
tanító |
tanító, német művter. |
|
59. |
tanár |
tanár magyar, tanító főisk.népműv.spec.mozgókép, ped.egyetem |
osztályfőnök 6.a (2 óra kedvezmény)Humán munk. vez. (2 óra kedvezmény) |
60. |
tanító |
tanító, angol speckoll, |
Osztályfőnök 2. a (2 óra kedvezmény) |
61. |
tanító |
tanító, ének-zene tanár |
|
62. |
tanár |
matematika-fizika |
|
63. |
tanár |
tanár matematika-fizika főisk-számtech.egyetem |
Osztályfőnök 7.b (2 óra kedvezmény) |
64. |
tanító |
tanító főisk. Rajz spec. |
Osztályfőnök 4.b (2 óra kedvezmény) |
65. |
tanár |
magyar-orosz |
|
66. |
tanító |
tanító-népművelés-ének |
|
67. |
tanító |
tanító,népműv-rajz szakkoll. főisk. |
Osztályfőnök 3.b (2 óra kedvezmény) |
68. |
tanár |
orosz történelem főiskola, angol egyetem |
Osztályfőnök 7.c, (2 óra kedvezmény)Nyelvi mk.vez. (2 óra kedvezmény) |
69. |
nyelvtanár |
német-orosz főisk |
|
70. |
testnevelő tanár |
testnevelés |
|
71. |
tanító |
tanító, ének-zene spec. főisk. |
Osztályfőnök 4.d (2 óra kedvezmény) |
72. |
nyelvtanár |
angol-matematika szakos általános iskolai tanár |
Osztályfőnök 8.a (2 óra kedvezmény) |
73. |
testnevelő tanár |
testnevelő tanár |
Testnevelés Mk.vez (2 óra kedvezmény) |
- 2. A nevelő-oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
|
feladatkör |
Iskolai végzettség |
1 |
Takarító |
nyolc általános |
2 |
Portás |
technikus |
3 |
Portás |
érettségi |
4 |
Iskolatitkár |
érettségi |
5 |
Iskolatitkár |
főiskola |
- 3. Országos mérés-értékelés eredményei 2012-2016.
6. ÉVFOLYAM MATEMATIKA |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Az évfolyam átlaga |
1502 |
1515 |
1496 |
1542 |
1482 |
országos átlag |
1489 |
1489 |
1491 |
1497 |
1486 |
megyeszékhelyi ált. isk. |
1532 |
1527 |
1518 |
1530 |
1521 |
megyeszékhelyi nagy ált isk. |
1542 |
1538 |
1529 |
1545 |
1537 |
|
|
|
|
|
|
6. ÉVFOLYAM SZÖVEGÉRTÉS |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Az évfolyam átlaga |
1512 |
1534 |
1483 |
1523 |
1515 |
országos átlag |
1472 |
1497 |
1481 |
1488 |
1494 |
megyeszékhelyi ált. isk. |
1515 |
1545 |
1522 |
1528 |
1536 |
megyeszékhelyi nagy ált isk. |
1524 |
1555 |
1535 |
1544 |
1552 |
|
|
|
|
|
|
8. ÉVFOLYAM MATEMATIKA |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Az évfolyam átlaga |
1592 |
1657 |
1569 |
1639 |
1624 |
országos átlag |
1612 |
1620 |
1617 |
1618 |
1597 |
megyeszékhelyi ált. isk. |
1643 |
1654 |
1636 |
1642 |
1624 |
megyeszékhelyi nagy ált isk. |
1659 |
1669 |
1652 |
1656 |
1640 |
|
|
|
|
|
|
8. ÉVFOLYAM SZÖVEGÉRTÉS |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Az évfolyam átlaga |
1567 |
1609 |
1519 |
1597 |
1629 |
országos átlag |
1567 |
1555 |
1557 |
1567 |
1568 |
megyeszékhelyi ált. isk. |
1601 |
1590 |
1587 |
1598 |
1602 |
megyeszékhelyi nagy ált isk. |
1614 |
1602 |
1602 |
1612 |
1619 |
- 4. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói 2011/2012. tanév
Az iskolából távozók száma:
49 fő, ok, lakhelyváltozás, családi okok, szolgáltatási igények változása
Ebből 14 fő 6-8 osztályos gimnáziumban folytatta tanulmányait
- 5. Középiskolai, szakiskolai továbbtanulási mutatók 2016-17.
A nyolcadik évfolyamot befejező diákjaink többsége érettségit adó középiskolában folytatja tanulmányait.
- 6. A mindennapi testedzés formái
Iskolánk tanulói 3+2 órában részesülnek testnevelés foglalkozásokban. A 3 órás alap tantervi képzés mellett, tömegsport foglalkozáson, tánc foglalkozásokon vesznek részt heti két órában. Lehetőség van az igazolt sportköri foglalkozások beszámítására is.
- 7. Az otthoni felkészülés, a házi feladat adásának szabályai
- A hétvégi házi feladat szabályai:
Házi feladatot az egész napos rendszerben csak annyit adunk, hogy a gyermek az iskolában, önálló óra keretében meg tudja oldani. Hétvégére semmilyen feladatot nem kaphat a gyermek, aki egész napos rendszerben tanul. Az 5. évfolyamtól osztályozunk a korábban kiemelt tantárgyak kivételével. 5. évfolyamtól annyi házi feladatot adunk, amennyit személyesen ellenőrizni, értékelni tudunk. A füzet vezetését félévente értékeljük.
- Az iskolai dolgozatok szabályai:
Egy-egy témakör lezárása után témazáró dolgozatot íratunk, mely tartalmaz kompetenciára utaló elemeket is. Ennek rendjét és ütemét a szakmai munkaközösség határozza meg..
Az őszi ismétlő időszak végén, valamint év végén felmérők alapján értékeljük a gyerekek tudását, a témazárókat és a felmérőket százalékban kifejezve minősítjük.
A számonkérés gyakran írásban történik. Az írásbeli beszámoltatás formái különbözőek lehetnek, típusai: témazáró dolgozatok, záró dolgozatok (ezek számát a helyi tantervben tantárgyanként megadjuk és a tanmenetben is jelölni kell), ill. írásbeli feleletek (röpdolgozatok), olvasónapló, házi dolgozatok, gyűjtőmunka (kiadásakor az értékelés módját közölni kell), szódolgozatok, mérési jegyzőkönyvek, informatikai és, számítástechnikai munkák, esetenként a házi feladatra is adható érdemjegy, stb.
Az írásbeli számonkérés egyik formája a mérés. A témazáró dolgozatok írását legkésőbb az írás előtt egy héttel a tanulók felé jelezni kell, a többi számonkérés idejét a számon kért tananyag mennyisége és milyensége határozza meg, ezeket nem kell bejelenteni.
Ugyanazon a napon kettőnél több téma-, ill. záró dolgozat nem íratható. Az ütközéseket a tanár felé a diákoknak kell jelezniük a dolgozat bejelentésekor.
A téma-, ill. záró dolgozatokat a hiányzó tanulókkal lehetőség szerint meg kell íratni. Javító dolgozatot esetenként- a tanár elbírálása szerint- lehet írattatni. A munkaközösségek/párhuzamos osztályban tanítók egyeztetik a témazáró dolgozat feladatait és formáját.
A diagnosztikus számonkérés kivételével az írásbeli számonkérésre adott érdemjegy bekerül a naplóba és a tanuló ellenőrzőjébe.
- 8. Az iskolai számonkérés szabályai
A számonkérés rendszeresen történjen meg és biztosítsa a tanítási-tanulási folyamatban való előrehaladást. Az értékelés mutasson rá a konkrét hiányosságokra, mutasson irányt a továbbfejlődéshez.
a, Az iskolai számonkérés formái; gyakoriságuk
Az írásbeli (röpdolgozat) és szóbeli felelet a tanév során egy-egy rövidebb tananyagrész (lecke) egyéni elsajátításának gyors visszajelzését szolgálja, időtartama maximum húsz perc lehet. Az ilyen jellegű számonkérést nem kötelessége a pedagógusnak előre jelezni. Az értékelés történhet érdemjeggyel vagy egyéb, előre jelzett módon (kisjegy, piros pont, stb.).
Formatív felmérést tanév közben íratunk, hogy képet kapjunk a gyerek tanulási folyamatban való előrehaladásáról. Eredménye alapján határozzuk meg a további fejlődéshez szükséges korrekciót. Az értékelés érdemjeggyel történik. Írásbeli tematikus dolgozatot egy-egy rövidebb tanítási-tanulási szakasz végén íratunk, hogy képet kapjunk az elért eredményekről, a hatékonyságról. A témazáró dolgozatot érdemjeggyel értékeljük.
Egy tanítási napon a tanuló maximum két dolgozatot írhat. Dolgozatnak minősül az olyan írásbeli számonkérés, amely betölti a 45 perces órát, illetve legalább 3 óra tananyagának elsajátítását ellenőrzi. A pedagógus a dolgozatírás időpontját és témakörét egy héttel (5 tanítási nappal) előre köteles bejelenteni a tanulók számára. Az elkészült dolgozatokat a pedagógus két héten belül kijavítja; az osztályzatot a diák kérésére szóban is indokolja, a szülőnek pedig lehetőséget biztosít arra, hogy fogadóórán gyermeke dolgozatába betekinthessen.
A hiányzó tanulóval az elmaradt beszámoltatás pótoltatható. Összefoglaló órát követő egy-két napos hiányzás esetén a témazáró bármikor megírattatható.
A szóbeli és írásbeli érdemjegyek száma heti 1 vagy 2 órás tantárgyból félévenként minimum 3-4, a heti 3 vagy annál nagyobb óraszámú tantárgyakból havonta 2 érdemjegy alapján osztályozható a tanuló. A szóbeli és írásbeli érdemjegyek – lehetőleg – fele-fele arányban legyenek.
Az év végi osztályzatok megállapításánál az egész éves teljesítményt vesszük figyelembe a fejlődési tendencia alapján. Az érdemjegyek közül a témazárókat súlyozottan számítjuk be.
b, Az írásbeli dolgozatok értékelésekor alkalmazott %-határokat szakmánként határozzuk meg. A részletes értékelési rendszereket az adott tantárgyak értékelési szabályzatai tartalmazzák..
- 9. Iskolai osztályok, tanulói létszámok a 2017/2018-as tanévben (09.01.)
ÉVFOLYAM |
OSZTÁLY |
LÉTSZÁM |
SZÁMÍTOTT |
1. |
a. |
26,00 |
26,00 |
|
b. |
24,00 |
25,00 |
|
c. |
25,00 |
25,00 |
|
d. |
22,00 |
26,00 |
2. |
a. |
25,00 |
25,00 |
|
b. |
28,00 |
28,00 |
|
c. |
28,00 |
28,00 |
|
d. |
25,00 |
26,00 |
3. |
a. |
31,00 |
31,00 |
|
b. |
18,00 |
19,00 |
|
c. |
28,00 |
28,00 |
|
d. |
25,00 |
26,00 |
4. |
a. |
33,00 |
33,00 |
|
b. |
29,00 |
29,00 |
|
c. |
31,00 |
31,00 |
|
d. |
28,00 |
29,00 |
5. |
a. |
23,00 |
25,00 |
|
b. |
26,00 |
27,00 |
|
c. |
27,00 |
27,00 |
|
d. |
22,00 |
22,00 |
|
e |
22,00 |
23,00 |
6. |
a. |
24,00 |
24,00 |
|
b. |
25,00 |
26,00 |
|
c. |
26,00 |
27,00 |
|
d. |
28,00 |
29,00 |
7. |
a. |
27,00 |
27,00 |
|
b. |
18,00 |
18,00 |
|
c. |
25,00 |
25,00 |
|
d. |
21,00 |
21,00 |
8. |
a. |
29,00 |
29,00 |
|
b. |
21,00 |
24,00 |
|
c. |
24,00 |
25,00 |
|
d. |
19,00 |
21,00 |
ÖSSZESEN: |
|
833,00 |
855,00 |