Beköszönő
Iskolánk a többcélú intézmény intézményegysége. Pedagógiai programunk a nagy intézmény Művelődési programjának része. Szakmai önállóságunk lehetővé teszi a szövetség keretei között pedagógiai alapelveink megfogalmazását, partnereinkkel közreműködve céljaink meghatározását, működésünk szabályozását. Iskolánk a nagy iskolák közé tartozik a tartósan 850-900 fős gyermeklétszámával, a 76 pedagógus-álláshellyel. Szervezeti felépítése különleges abban az értelemben, hogy évfolyamosztályok, évfolyamtestületek, évfolyam szintű szülői képviseletek töltik be azt a transzmissziós szerepet, mely a „nagyságunk” miatt szükséges. Az iskolavezetésben (Tanácsadó Testület, továbbiakban: TT) a pedagógus évfolyamvezetők képviselik az évfolyamhoz tartózó felnőtteket, gyermekeket, s képviselik a döntés után a TT állásfoglalásait a gyermek és felnőtt csoportjaikban. A szülők évfolyam szintű képviselői az Iskolaszék tagjaiként látják el ezt a feladatot.
Gazdag választási lehetősége van az ide iratkozó gyermeknek:
– két tanítási nyelvű magyar- angol 1. osztálytól
– német nemzetiségi oktatás 1. osztálytól
– emelt óraszámú táncoktatás (klasszikus balett tanszak) 1. osztálytól
– emelt óraszámú képzőművészeti oktatás 1. osztálytól
– emelt óraszámú angol oktatás 1. osztálytól
– robotika képzés emelt óraszámú digitális kultúra oktatás 1. osztálytól
1981-1991 közötti iskolakutatásban való részvétel után természetes, hogy bekapcsolódtunk a Comenius 2000 I. minőségbiztosítási programba, hiszen a partnerközpontúság lényeges eleme volt eddigi munkánknak. Amit kezdetektől megőriztünk:
– a megállapodásokon nyugvó nevelési rendszer,
– a megtanítás stratégiájának elemei az oktatás során,
– a résztvevők együttműködése céljaink elérése érdekében, pozitív közösségteremtés,
– a közös normák alapján a közvélemény gondozása.
– a tanítás tartalmi-szervezeti innovációjának folytatása
– a kompetencia alapú oktatás elterjesztése
Pályázatok figyelésével lehetőségeink bővítése.