Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

"]

NTP INNOV 22 – 0250: Egy fenntartható város felfedezése Micro:bitekkel

A Miniszterelnökség megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett az innovatív tanulási környezet kialakítására és komplex tehetségsegítő programok megvalósítására.
A pályázaton elnyert 2 260 000 forintból iskolánk sikeresen megvalósította a programot. A Földön, Európában, Magyarországon, közvetlen lakóhelyünkön megvizsgáltuk a fenntartható városok gyakorlatban jól működő megvalósulását. Példákat gyűjtöttünk és azokat bemutattuk, felhívtuk a tanulók figyelmét azokra a kihívásokra, amelyek elé a klímaváltozás állítja a jövő nemzedékét, városlakóit. Mindeközben megoldásokat kerestünk a városi élet problémáira, a programba bevont tanulókhoz közel álló eszközökkel (programozható Micro:bit eszközök, robotok, robotkar, Lego építőkészletek, társasjátékok, kísérletező készletek, stb.).
A programunk része volt az elméleti és gyakorlati foglalkozás. Ezeken keresztül ismerkedtek meg a gyerekek a természet- és műszaki tudományok különböző területeivel és ezek hogyan kapcsolódnak a fenntarthatósághoz és a napjainkban egyre népszerűbb robotikához. A foglalkozásokon új ismeretekre tettek szert, új eszközöket, tanulási módszereket, a mindennapi iskolai életben is használható új digitális felületekkel ismertek meg.

Több kiránduláson és foglalkozáson vettünk részt. Például Öko-Kuckó foglalkozás, PTE Botanikus Kert látogatás, Hőerőmű látogatás összekötve a Zöld Zóna foglalkozással. Ellátogattunk a Sás-völgyi Erdő Házába, egy fenntartható módon működő ökoházba.

Kialakítottunk egy méhecske csalogató kertet iskolánk épülete előtt.

Az elkészült „fenntartható várost” bemutattuk egy interaktív délelőtt keretében az érdeklődő szülőknek, kollégáknak, gyerekeknek. A Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Akadémiai Bizottság Környezetvédelmi Oktatási és Nevelési Munkabizottsága is ellátogatott hozzánk, a gyerekek egy bemutató keretében ismertették a pályázat megvalósításának tárgyiasult alkotásait.
A pályázatba 21 hatodik osztályos tanuló került bevonásra. A pályázatot írták és megvalósították Hermann Adrienn és Soványné Varjas Zsuzsanna.

 

03

kép 1 / 17