Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

"]

Hírek

E-Napló

Keresés

NTP INNOV 22 – 0250: Egy fenntartható város felfedezése Micro:bitekkel

A Miniszterelnökség megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett az innovatív tanulási környezet kialakítására és komplex tehetségsegítő programok megvalósítására.
A pályázaton elnyert 2 260 000 forintból iskolánk sikeresen megvalósította a programot. A Földön, Európában, Magyarországon, közvetlen lakóhelyünkön megvizsgáltuk a fenntartható városok gyakorlatban jól működő megvalósulását. Példákat gyűjtöttünk és azokat bemutattuk, felhívtuk a tanulók figyelmét azokra a kihívásokra, amelyek elé a klímaváltozás állítja a jövő nemzedékét, városlakóit. Mindeközben megoldásokat kerestünk a városi élet problémáira, a programba bevont tanulókhoz közel álló eszközökkel (programozható Micro:bit eszközök, robotok, robotkar, Lego építőkészletek, társasjátékok, kísérletező készletek, stb.).
A programunk része volt az elméleti és gyakorlati foglalkozás. Ezeken keresztül ismerkedtek meg a gyerekek a természet- és műszaki tudományok különböző területeivel és ezek hogyan kapcsolódnak a fenntarthatósághoz és a napjainkban egyre népszerűbb robotikához. A foglalkozásokon új ismeretekre tettek szert, új eszközöket, tanulási módszereket, a mindennapi iskolai életben is használható új digitális felületekkel ismertek meg.

Több kiránduláson és foglalkozáson vettünk részt. Például Öko-Kuckó foglalkozás, PTE Botanikus Kert látogatás, Hőerőmű látogatás összekötve a Zöld Zóna foglalkozással. Ellátogattunk a Sás-völgyi Erdő Házába, egy fenntartható módon működő ökoházba.

Kialakítottunk egy méhecske csalogató kertet iskolánk épülete előtt.

Az elkészült „fenntartható várost” bemutattuk egy interaktív délelőtt keretében az érdeklődő szülőknek, kollégáknak, gyerekeknek. A Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Akadémiai Bizottság Környezetvédelmi Oktatási és Nevelési Munkabizottsága is ellátogatott hozzánk, a gyerekek egy bemutató keretében ismertették a pályázat megvalósításának tárgyiasult alkotásait.
A pályázatba 21 hatodik osztályos tanuló került bevonásra. A pályázatot írták és megvalósították Hermann Adrienn és Soványné Varjas Zsuzsanna.

 

Elolvasom

Az NTP-TFJ-22-0094 – A természet jobban tudja pályázat keretein belül lehetőségünk nyílt modellezésre, társasjátékok használatára

A modern társasjátékok sokoldalúan és sokféleképpen fejlesztik a kognitív képességeket, ezáltal a tanulási képesség hatékonyságát.
A jó társasjáték, legyen az logikai, stratégiai, ügyességi, vagy bármilyen más, nemcsak kitűnő szórakozást nyújt, hanem komoly fejlesztő hatása is van, amelyeknek később hasznát veszik a gyerekek az életben, mert a játék nem más, mint egy könnyed és önkéntes tanulási folyamat. 
A pályázat megvalósulását Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő biztosította a Nemzeti Tehetség Program keretén belül.
 
 

Elolvasom

Anyanyelv – csavar verseny

Ismét a Csorba Győző Könyvtár Apáczai Csere János Fiókkönyvtára adott otthont ma az egyik vetélkedőnknek, az Anyanyelv – csavar versenynek, amelyen 7. és 8. osztályosaink vettek részt.
Végre lehetett diákszleng segítségével szöveget alkotni, activityzni, játékos feladványokat megoldani, mindeközben kicsit bolondozni.
 
Helyezettek:
1. 7.a: Bencsik Jázmin, Bogdán Luca Blanka, Hideg Rebeka, Vas Anna Réka, Vas Lilla Nóra
– felkészítő tanáruk: Bosnyák – Arató Kata
2. 7.a: Garay Ruben Márk, Lőrincz Álmos Péter, Pálfi Bence – felkészítő tanáruk: Bosnyák – Arató Kata
3. 8.c: Fehér Jázmin, Hegedüs Kendra, Kulcsár Flóra, Papp Emese Petra – felkészítő tanáruk: Bosnyák – Arató Kata
A zsűrit Balázs Zsuzsa, Péter Ágnes, Szuhanszki Csilla és Jancsula Dezső alkották. Köszönjük a munkájukat!
 
Gratulálunk az összes versenyzőnek, jövőre is várjuk a résztvevőket!
 
A Humán Munkaközösség
 
Képgaléria a képre kattintva érhető el:
 
 
 

Elolvasom

A természet jobban tudja

Az NTP-TFJ-22-0094A természet jobban tudja pályázat keretein belül lehetőségünk nyílt olyan tárgyi eszközök beszerzésére, ,melyek alkalmasak tanórai és szakköri, tehetséggondozó keretben történő alkalmazásra egyaránt. A pályázat megvalósulását Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő biztosította a Nemzeti Tehetségprogram keretén belül.

A természet jobban tudja „pályázat célja volt, hogy a természet világát élményalapú megtapasztalás útján közelebb vigyük tanulóinkhoz. Bemutatni a tudomány és a technológia idegennyelvűségét, mindezt a mai kor eszközrendszerébe építve, élményalapú megtapasztalás útján megteremteni a valós és a virtuális világ közötti kapcsolatot Lehetőséget teremteni a verbális, logikai és vizuális intelligenciák fejlesztésére. A tanulási folyamatot játékossá és interaktívvá varázsolni.

Képgalériák a következő linkeken érhetők el:

https://drive.google.com/drive/folders/1wfUy9wD500z3AEbQZDIzEJM5ImuyrGVr?usp=share_link

https://drive.google.com/drive/folders/1UkmcakdczCujPHlTZSrldc993ZJrTe0A?usp=share_link

https://drive.google.com/drive/folders/1LSit3T1E0KFMOfRZuT0cKhYmPjggdxjJ?usp=share_link

Elolvasom

NTP INNOV 22 – 0250: Egy fenntartható város felfedezése Micro:bitekkel

A Miniszterelnökség megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett az innovatív tanulási környezet kialakítására és komplex tehetségsegítő programok megvalósítására.
A pályázaton elnyert 2 260 000 forintból iskolánk sikeresen megvalósította a programot. A Földön, Európában, Magyarországon, közvetlen lakóhelyünkön megvizsgáltuk a fenntartható városok gyakorlatban jól működő megvalósulását. Példákat gyűjtöttünk és azokat bemutattuk, felhívtuk a tanulók figyelmét azokra a kihívásokra, amelyek elé a klímaváltozás állítja a jövő nemzedékét, városlakóit. Mindeközben megoldásokat kerestünk a városi élet problémáira, a programba bevont tanulókhoz közel álló eszközökkel (programozható Micro:bit eszközök, robotok, robotkar, Lego építőkészletek, társasjátékok, kísérletező készletek, stb.).
A programunk része volt az elméleti és gyakorlati foglalkozás. Ezeken keresztül ismerkedtek meg a gyerekek a természet- és műszaki tudományok különböző területeivel és ezek hogyan kapcsolódnak a fenntarthatósághoz és a napjainkban egyre népszerűbb robotikához. A foglalkozásokon új ismeretekre tettek szert, új eszközöket, tanulási módszereket, a mindennapi iskolai életben is használható új digitális felületekkel ismertek meg.

Több kiránduláson és foglalkozáson vettünk részt. Például Öko-Kuckó foglalkozás, PTE Botanikus Kert látogatás, Hőerőmű látogatás összekötve a Zöld Zóna foglalkozással. Ellátogattunk a Sás-völgyi Erdő Házába, egy fenntartható módon működő ökoházba.

Kialakítottunk egy méhecske csalogató kertet iskolánk épülete előtt.

Az elkészült „fenntartható várost” bemutattuk egy interaktív délelőtt keretében az érdeklődő szülőknek, kollégáknak, gyerekeknek. A Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Akadémiai Bizottság Környezetvédelmi Oktatási és Nevelési Munkabizottsága is ellátogatott hozzánk, a gyerekek egy bemutató keretében ismertették a pályázat megvalósításának tárgyiasult alkotásait.
A pályázatba 21 hatodik osztályos tanuló került bevonásra. A pályázatot írták és megvalósították Hermann Adrienn és Soványné Varjas Zsuzsanna.

 

Elolvasom

Az NTP-TFJ-22-0094 – A természet jobban tudja pályázat keretein belül lehetőségünk nyílt modellezésre, társasjátékok használatára

A modern társasjátékok sokoldalúan és sokféleképpen fejlesztik a kognitív képességeket, ezáltal a tanulási képesség hatékonyságát.
A jó társasjáték, legyen az logikai, stratégiai, ügyességi, vagy bármilyen más, nemcsak kitűnő szórakozást nyújt, hanem komoly fejlesztő hatása is van, amelyeknek később hasznát veszik a gyerekek az életben, mert a játék nem más, mint egy könnyed és önkéntes tanulási folyamat. 
A pályázat megvalósulását Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő biztosította a Nemzeti Tehetség Program keretén belül.
 
 

Elolvasom

Anyanyelv – csavar verseny

Ismét a Csorba Győző Könyvtár Apáczai Csere János Fiókkönyvtára adott otthont ma az egyik vetélkedőnknek, az Anyanyelv – csavar versenynek, amelyen 7. és 8. osztályosaink vettek részt.
Végre lehetett diákszleng segítségével szöveget alkotni, activityzni, játékos feladványokat megoldani, mindeközben kicsit bolondozni.
 
Helyezettek:
1. 7.a: Bencsik Jázmin, Bogdán Luca Blanka, Hideg Rebeka, Vas Anna Réka, Vas Lilla Nóra
– felkészítő tanáruk: Bosnyák – Arató Kata
2. 7.a: Garay Ruben Márk, Lőrincz Álmos Péter, Pálfi Bence – felkészítő tanáruk: Bosnyák – Arató Kata
3. 8.c: Fehér Jázmin, Hegedüs Kendra, Kulcsár Flóra, Papp Emese Petra – felkészítő tanáruk: Bosnyák – Arató Kata
A zsűrit Balázs Zsuzsa, Péter Ágnes, Szuhanszki Csilla és Jancsula Dezső alkották. Köszönjük a munkájukat!
 
Gratulálunk az összes versenyzőnek, jövőre is várjuk a résztvevőket!
 
A Humán Munkaközösség
 
Képgaléria a képre kattintva érhető el:
 
 
 

Elolvasom

A természet jobban tudja

Az NTP-TFJ-22-0094A természet jobban tudja pályázat keretein belül lehetőségünk nyílt olyan tárgyi eszközök beszerzésére, ,melyek alkalmasak tanórai és szakköri, tehetséggondozó keretben történő alkalmazásra egyaránt. A pályázat megvalósulását Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő biztosította a Nemzeti Tehetségprogram keretén belül.

A természet jobban tudja „pályázat célja volt, hogy a természet világát élményalapú megtapasztalás útján közelebb vigyük tanulóinkhoz. Bemutatni a tudomány és a technológia idegennyelvűségét, mindezt a mai kor eszközrendszerébe építve, élményalapú megtapasztalás útján megteremteni a valós és a virtuális világ közötti kapcsolatot Lehetőséget teremteni a verbális, logikai és vizuális intelligenciák fejlesztésére. A tanulási folyamatot játékossá és interaktívvá varázsolni.

Képgalériák a következő linkeken érhetők el:

https://drive.google.com/drive/folders/1wfUy9wD500z3AEbQZDIzEJM5ImuyrGVr?usp=share_link

https://drive.google.com/drive/folders/1UkmcakdczCujPHlTZSrldc993ZJrTe0A?usp=share_link

https://drive.google.com/drive/folders/1LSit3T1E0KFMOfRZuT0cKhYmPjggdxjJ?usp=share_link

Elolvasom