Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

  • Gimnazistáink nagy sikere: csapatunk megnyerte a PénzSztár verseny regionális fordulóját!

Az országos kompetenciamérés

E-Napló

Keresés

 

Az országos kompetenciamérés[1]

A legutóbbi 5 év kompetenciamérés eredményei a gimnáziumban:

 

Gimnázium

10. évfolyam

matematika

szövegértés

átlag

konf. int.

átlag

konf. int.

2016

1679

1646

1709

1661

1635

1695

2015

1681

1651

1711

1690

1667

1723

2014

1715

1685

1736

1716

1684

1741

2013

1700

1678

1729

1709

1685

1738

2012

1671

1641

1702

1670

1647

1695

 

Lényeges, tendenciaszerű változások nincsenek. A gimnázium eredményei minden évben szignifikánsan jobbak az országos átlagnál. Szövegértésből általában az eredmény nem különbözik szignifikánsan a négy évfolyamos gimnáziumok átlagától, matematikából azonban általában ez alatti eredményt sikerül csak elérni. Ezt az utóbbit jól magyarázza a gimnáziumunkba járó tanulók családi háttere. Tanulóink családiháttér-indexe minden évben szignifikánsan a négy évfolyamos gimnáziumok megfelelő adatánál alacsonyabb, tehát hozzánk az átlag gimnázium tanulói összetételéhez viszonyítva hátrányosabb helyzetű tanulók járnak. Még az eredményeinkben évről-évre bekövetkező ingadozásokat is jól magyarázza az, hogy a bejövő tanulóink CSH-indexe kis mértékben évről-évre szintén változik (kb. 90%-os korreláció). A matematikából elért eredményünk sohasem különbözött az elmúlt 5 évben a CSH-index alapján elvárhatótól; szövegértésből viszont 2 alkalommal is az elvártnál szignifikánsan jobbak voltunk. Hasonló a helyzet a tanulók nyolcadikos eredményéből kiindulva kiszámított elvárható értékel is. Összefoglalva: a pedagógiai hozzáadott értékünk minden alkalommal megfelel az elvárhatónak, szövegértésből többször ennél szignifikánsan magasabb is.

 

Matematika                                                   szövegértés

          

Jelmagyarázat: a referenciaértéknél szignifikánsan jobb (zöld); szignifikánsan gyengébb (piros), a referencia értéktől szignifikánsan nem különböző (szürke) eredmény.

 

 


[1] Az intézmény mérés-értékelés felelősének közreműködésével készült