Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

• Gimnazistáink nagy sikere: csapatunk megnyerte a PénzSztár verseny regionális fordulóját!

ANK Gimnázium diákjai a horvátországi Krapinában

E-Napló

Keresés

Izgalmas projektmunkában – “Horvát  magyar történelmi emlékek, vonatkozások kutatása német nyelven” – címen vettek részt tanulóink az őszi szünetben Horvátországban.

A program megvalósulítását a  Nemzeti tehetség program keretében elnyert A hazai és határon túli együttműködéssel megvalósuló tehetséggondozó programok, tehetséggondozó műhelyek és hozzájuk kapcsolódó szaktáborok támogatása” c. pályázatunk tette lehetővé.

Az ANK Gimnázium némettanára Gyurkó Andrea Zsuzsanna és Jasna Sutlovic – Pogacic, a Srednaja Skola Krapina tanárnője
dolgozták ki a programot dr. Gerald Huehner  DSD – PASCH – program koordinátor vezetésével. A program szervezői, vezetőtanárai Zecher Éva és Melani Popovic tanárnők voltak.

A múlt hét során 15 diák az ANK Gimnáziumából meghosszabbította az őszi szünetét és új barátságokat kötöttek egy horvátországi cserediák program révén.

Az utazás, – a program fő koordinátorai Dr. Gerald Hühner német DSD projektvezető lektortanár úr és Gyurkó Andrea Zsuzsanna tanárnő, és szervezői  – Zecher Éva tanárnő, horvát részről Jasna Sutlović-Pogačić tanárnő – jóvoltából jött létre pályázati támogatásból.

Október 23.-án indultunk útnak a Krapinai Srednja Škola Gimnáziumba. A délután folyamán megismerkedtünk cserediákjainkkal, akik körbevezettek minket a városban, ami sokkal kisebb, kb. 4500 lakosú, és végül megnéztük a Neanderthal Múzeumot. A krapinai neandervölgyi ősembereket, több mint 80, különböző életkorú emberekhez tartozó csontvázat 1899-ben találta meg Dragutin Gorjanović Kramberger. Összesen kb. 3000 db régészeti maradványt ástak ki, amelyek neandervölgyi ősemberek és különféle állatok maradványai így ma ez a világ legnagyobb ilyen jellegű gyűjteménye. A leletek a korai neander völgyi embertől származnak, mintegy 130 000 évvel ezelőttről.

Csütörtökön Zágrábba kirándultunk. A Medvednica hegyen átkelve csodás kilátás tárult elénk, majd Zágráb Óvárosában megnéztük többek között a Katedrálist, a Szent Márk templomot és a Jelačić emlékművet.

A pénteki napot az iskolában töltöttük. Mind az ANK, mind a krapinai gimnázium is tagja a DSD (Deutsches Sprachdiplom) és a PASCH (Partner Schulen) iskolahálózatnak, ezért nyelvvizsga felkészüléssel foglalkoztunk.  Ez volt a projekt fő célja. Munkanyelv német volt.  A pécsi diákok prezentációkkal készültek városunk és a hazai horvát kissebség bemutatásról. A krapinai diákok városukat mutatták be és készültek közös előadások is a Zágrábban látottakról. Ezek után Hühner tanár úr ismertette, hogy a nyelvvizsga íráskészség részében mire kell fokozottan ügyelnie a vizsgázónak.  Néhány diák Gyurkó tanárnővel meglátogatta a krapinai polgármestert.

Szombaton Rijeka-ba és Opatija-ba kirándult a csoport.  A városnézések után a bátrabbak megmártóztak a tengerben. A programok mellett sok szabadidőt is kaptunk, mikor a vendéglátó családdal lehettünk, sétálhattunk, vásárolhattunk vagy épp a helyi kávézóban beszélgettünk.

27.-én vasárnap délelőtt kissé fáradtan, de rengeteg élménnyel indultunk haza.

Magyari Bettina

12.c

További információk és képek a projekt honlapján: http://www.gerald.huehner.org/kr/pecskr.htm