Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

• Gimnazistáink csapata a PénzSztár verseny országos döntőjén vett részt!

Határtalanul

E-Napló

Keresés

Határtalanul! program

Apáczai Gimnázium, 2019.06.10.-06.14.

Utazás Erdélybe

Első nap:

A hajnali órákban találkoztunk az iskolánál. Miután mindenki bepakolt, ellenőriztük a papírokat és a létszámot, útnak indultunk. Vidám hangulatban telt az út, énekeltünk, zenét hallgattunk és örültünk, hogy elkezdődött a vakáció. A határnál hamar és minden gond nélkül értünk át.

Erdélyben az első megállónk Nagyszalonta, az Arany János múzeum volt. Rövid városnézés után, meglátogattunk egy szoborparkot, ahol többek között Arany János szobrát is megnéztük. Miután elkészültek a képek, visszaszálltunk a buszra, és folytattuk az utazást Nagyvárad felé. Itt meglátogattuk a Szent László templomot. Majd rövid buszos városnézés után mentünk tovább a Királyhágó felé, ezt tekintik Erdély kapujának.

Itt kaptunk egy kis szabad időt, amit fényképkészítéssel és beszélgetéssel töltöttünk. Utolsó állomásunk Körösfő volt, ahol megcsodálhattunk egy református templomot.

Fakazettás, kézzel festett a mennyezete, a faragott bútorokon kézi hímzésű szőttesek voltak. Végül pedig elindultunk Magyarlónára, ahol a szállásunk volt.

Miután mindenki elfoglalta a szobáját, közös vacsora után pihenni tértünk.

Második nap:

Reggeli után ismét buszra szálltunk, és elindultunk a Tordai hasadék felé. Részt vehettünk egy kiránduláson, amit mindenki saját tempójában tehetett meg.

Útközben eleredt az eső, így többen is visszafordultunk, de az igazán bátrak végigcsinálták a túrát.

Amikor mindenki leért, közös ebéd keretein belül megkóstolhattunk egy helyi specialitást, a miccset.

Ezek után, mivel mindenki bőrig ázott, a torockói városnézés helyett Magyarlóna felé vettük az irányt, ahol mindenki megszárítkozott, és vacsora után elindultunk Kolozsvárra.

A Házsongárdi temetőben meglátogattuk Apáczai Csere János sírját, és az osztály koszorúval tisztelgett az iskola névadója előtt. Ezt követően elmentünk a Brassai Sámuel Elméleti Líceumba, ahol az erdélyi diákok nagy örömmel és szeretettel fogadtak minket. Az ő vezetésükkel egy városismereti sétán vettünk részt, ami a hegytetőn ért véget. Innen buszra szálltunk, és visszamentünk a szállásra.

Harmadik nap:

Reggeli után elbúcsúztunk szállásadóinktól, és útnak indultunk Torockó irányába.

Kis szabadidő és városnézés után meglátogattuk a múzeumot, ahol megismerkedhettünk a város történetével (kétszer kel fel a nap), az itt lakók ősi szakmájával, népviseletükkel, szokásaikkal, majd megnéztünk egy unitárius templomot, megcsodáltuk a faluból jól látható Székelykő nevű sziklát,

és mentünk tovább Marosvásárhelyre. Itt ismételt városnézés után látogatást tettünk a Kultúrpalotában, ahol különleges üvegablakok történetét hallgathattuk meg, majd indultunk Korondra a szállásunkra. A falu a hírnevét a kerámiáról kapta. A szobák elfoglalását a megszokott közös vacsora követte.

Miután mindenki végzett, összegyűltünk a közösségi helyiségben, és közös énekléssel zártuk a napot.

Negyedik nap:

Az utazás előtti utolsó napot a Gyilkos-tónál indítottuk.

Itt lehetőségünk volt szuvenírvásárlásra, valamint a vállalkozó szelleműek még csónakázhattak is a tavon.

Miután mindenki sikeresen kiért a vízből, busszal továbbmentünk a Békás-szoroshoz. A hegy tetején kitett minket a busz, és gyalog mentünk le a völgybe.

Az út egyik oldalán patak csordogált néhány kisebb vízesés kíséretében, míg a másik oldalon bazárok sorakoztak mindenféle értékes ajándékkal.

Ezt követően elmentünk Szovátára, a Medve tóhoz, aminek a körbesétálása után indultunk is vissza a szállásra. Vacsora után mindenki pakolni kezdett, mert másnap korán reggel indultunk hazafelé.

Ötödik nap:

Kora reggel bepakoltunk a buszba, és útnak indultunk. Hazafelé megálltunk Segesváron, ahol meglátogattuk Petőfi Sándor emlékművét (Petőfi körtefája, ez alatt ülve írta utolsó versét).

Ez után látogatást tettünk Drakula szülőházánál, majd kis szabadprogram után folytattuk utunkat. Utolsó erdélyi megállónk Gyergyószentmiklóson volt, ahol örmény templomban voltunk. Ez után kávéztunk egyet, és megkóstolhattuk a Marlenka nevű süteményt is.

A hazafelé vezető út nagy részét alvással és filmezéssel töltöttük. A határon ismét hamar átjutottunk, így a vártnál korábban is hazaértünk. Mindenki fáradtan, de annál nagyobb jókedvvel hagyta el a buszt.

Egy nagyon tartalmas kiránduláson vehettünk részt, ahol

megismertük az erdélyi emberek kedvességét,

hallgathattunk székely emberekről vicceket,

megkóstoltuk az erdélyi speciális ételeket (csorbaleves, puliszka, miccs)

rengeteget gyalogoltunk,

még többet buszoztunk,

sokat nevettünk

és nagyon jól éreztük magunkat!