Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

Hírek

E-Napló

Keresés

Mohács 2022

2022. október 11-én mi, a tizedikesek ellátogattunk Mohácsra. Reggel indultunk és két busz vitt el minket Sátorhelyre, a Mohácsi Nemzeti Emlékhely helyszínére. Odaérve a három osztály két csoportra vált és idegenvezetőink megérkeztével megkezdtük a múzeum körüljárását.

Verébavató 2022

Október 7-én iskolánk ismételten megrendezte a verébavatót, ahol a 10. évfolyam beavatta a friss 9.-eseket. Mint minden évben, most is egy-egy témának megfelelően kellett beöltözniük a „Verebeknek”.
A 9.A Hupikék törpikéknek, 9.B Minionoknak, a 9.C pedig Disney hercegnők/ hercegeknek öltözött be.
A műsorra készülniük kellett egy témához illő tánccal, el kellett szavalniuk az osztály Himnuszukat és Ódát zengtek a 10.-eseknek.
Mindezek mellett banánevésben, lufifújásban, törpike sorolásban, hajfonásban és karaokéban is helytálltak.
Az osztályok a táncok bemutatásában és a feladatok elvégzésében mind nagyon ügyesen szerepeltek. A zsűri sok-sok dicsérettel látta el őket. Ennek köszönhetően már nem „Verebek”, hanem teljes értékű ANK-sok lettek.

Őszi érettségi vizsga

Az őszi érettségi vizsga szóbeli része 2022.11.24-én 8:00-kor kerül megrendezésre. A vizsgázók számára a megjelenés legkésőbb 7:30-kor. Fényképes személyazonosító okmányt kérjük hozzanak magukkal.

Hungarian Bilingual School Fest

HBS FEST élménybeszámoló

November 11-én pénteken, heten a 10. A-ból iskolánk képviseletében látogattunk el Pápára, ahol harmadik alkalommal rendezték meg a Hungarian Bilingual School Fest-et. Ez a verseny az angol-magyar kéttanítási nyelvű gimnáziumok  diákjainak fesztiválja. A versenyzők több kategóriában mérhették össze tudásukat, mint például szóló ének, kamara, vers/próza, szinkronizálás és a mi kategóriánk, a jelenet.  Kora reggeli indulás és 3 és fél óra autóút után megérkeztünk a pápai Petőfi Sándor Gimnáziumba, ahol előadtuk a ’The Case’ című jelenetet, és elhoztuk a második helyezést a kategóriánkból.

Nagyon köszönjük a sok támogatást Lieberné Éliás Ágnes tanárnőnek, aki rendezőasszisztensként segített minket és Wesley Paines tanár úrnak, aki az angol nyelvi tanácsadónk volt. Köszönjük nekik és iskolánk igazgatóhelyettesének, Alexovics Ingrid tanárnőnek, hogy elkísértek minket.

Köszönjük a lehetőséget és tanáraink támogatását!

Országos úszóbajnokság

Szülinapján lett országos bajnok Hartmann Máté

Gimnáziumunk 11. b osztályos tanulója, Hartmann Máté, az októberben megrendezésre kerülő medencés hosszútávú Országos Bajnokságon ifi korosztályban 1500 m gyors és 5000 m gyors versenyszámban országos bajnoki címet szerzett.

Gratulálunk az eredményhez!

Operakaland

Október 13-án ellátogattunk a 10. évfolyam két osztályával Budapestre. A vonatunk Kelenföldön állt meg és innen kezdetét vette a kalandunk.
Az első megállónk a Nemzeti Múzeum, amibe sajnos nem tudtunk bemenni, ezért kívülről csodáltuk meg. Mivel az előadás csak 14:30-kor kezdődött, ezért elmentünk az Arena Plázába, ahol mindenki megebédelhetett az előadás előtt. Étkezés után végre megérkeztünk az opera helyszínére, az Eiffel Műhelyházba aminek előterében egy óriási mozdony volt kiállítva, mert ez az épület régen egy mozdonyjavító műhely volt. Megnéztük Purcell: Dido & Aeneas című barokk operáját, amit angol nyelven hallgathattunk. Nagy izgalommal várta mindenki az előadás kezdetét. Az előadás érdekes, látványos és könnyfakasztó volt. A színdarab után ráérő időnkben visszamentünk az Arena Plázába. Utunk végén kora este haza vonatoztunk.

Szalagavató

A szalagavató minden diák életében egy meghatározó és régóta várt élmény. Hiába tagadnád, akkor is ott készülődsz a tükör előtt, igazgatod a zakót, a nyakkendőt, napokkal előbb felpróbálod a ruhát, tervezgeted a sminked és/vagy a hajad.

Nyílt nap

Nyílt nap 2022. november 8. kedd

• óra 8.05 – 8.50

Tájékoztató a nyolcadikos diákok és szüleik számára a színház-teremben.

Angol nyelvi előkészítő

Kedves Diákok!

2022.11.03-án tartandó angol nyelvi felvételi előkészítő elmarad. Az ezutáni időpontok a megszokott módon és időben továbbra is megtartásra kerülnek.

Mohács 2022

Operakaland

Verébavató 2022

Őszi érettségi vizsga

Szalagavató

Hungarian Bilingual School Fest

HBS FEST élménybeszámoló

Köszönjük a lehetőséget és tanáraink támogatását!

Nyílt nap

Nyílt nap 2022. november 8. kedd

• óra 8.05 – 8.50

Tájékoztató a nyolcadikos diákok és szüleik számára a színház-teremben.