Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola

  • Szép eredmények a Bolyai Matematika Csapatverseny megyei fordulóján

Beköszönő

Beköszönő

Iskolánk a többcélú intézmény intézményegysége. Pedagógiai programunk a nagy intézmény Művelődési programjának része. Szakmai önállóságunk lehetővé teszi a szövetség keretei között pedagógiai alapelveink megfogalmazását, partnereinkkel közreműködve céljaink meghatározását, működésünk szabályozását.  Iskolánk a nagy iskolák közé tartozik a tartósan 850-900 fős gyermeklétszámával, a 76 pedagógus-álláshellyel. Szervezeti felépítése különleges abban az értelemben, hogy évfolyamosztályok, évfolyamtestületek, évfolyam szintű szülői képviseletek töltik be azt a transzmissziós szerepet, mely a „nagyságunk” miatt szükséges. Az iskolavezetésben (Tanácsadó Testület, továbbiakban: TT) a pedagógus évfolyamvezetők képviselik az évfolyamhoz tartózó felnőtteket, gyermekeket, s képviselik a döntés után a TT állásfoglalásait a gyermek és felnőtt csoportjaikban. A szülők évfolyam szintű képviselői az Iskolaszék tagjaiként látják el ezt a feladatot.

Gazdag választási lehetősége van az ide iratkozó gyermeknek:

– két tanítási nyelvű angol 1. osztálytól

– német nemzetiségi oktatás 1. osztálytól

– emelt óraszámú táncoktatás (klasszikus balett tanszak) 1. osztálytól

– emelt óraszámú képzőművészeti oktatás 1. osztálytól

– angol oktatás 1. osztálytól, emelt óraszámú oktatás 3. osztálytól

1981-1991 közötti iskolakutatásban való részvétel után természetes, hogy bekapcsolódtunk a Comenius 2000 I. minőségbiztosítási programba, hiszen a partnerközpontúság lényeges eleme volt eddigi munkánknak. Amit kezdetektől megőriztünk:

– a megállapodásokon nyugvó nevelési rendszer,

– a megtanítás stratégiájának elemei az oktatás során,

– a résztvevők együttműködése céljaink elérése érdekében, pozitív közösségteremtés,

– a közös normák alapján a közvélemény gondozása.

– a tanítás tartalmi-szervezeti innovációjának folytatása

– a kompetencia alapú oktatás elterjesztése

Az utóbbi években két fontos pályázat kiemelt szerepet kap a kulcskompetenciák és az alapvető képességek fejlesztésében.